تاریخچه هیوندای: از دوران مدرن تا آینده خودرو

هیوندای در سال 1947 به عنوان یک شرکت ساختمانی شروع به کار کرد و در سال 1967 به یک تولید کننده خودرو تبدیل شد. این شرکت با محصولات و خدمات نوآورانه با انرژی هیدروژن، برق و هوش مصنوعی به یک رهبر جهانی در حمل و نقل آینده تبدیل شده است.
تاریخچه هیوندای: از دوران مدرن تا آینده خودرو

هیوندای یک شرکت خودروسازی چندملیتی کره جنوبی است که از زمان تاسیس خود در سال 1967 پیشگام فناوری های خودرو بوده است. نام "هیوندای" به معنای "زمان مدرن" است که از کلمه کره ای "Hyun" (현) به معنای "مدرن" یا "مدرن" گرفته شده است. «حال» و «دای» (대) که به «عصر» یا «نسل» اشاره دارد. در این مطلب از یدکجا، بررسی خواهیم کرد که چگونه هیوندای از یک شرکت ساخت و ساز فروتن به یکی از رهبران حمل و نقل آینده تبدیل شده است و ریشه ها، چالش ها، پیروزی ها، و عواملی که در رشد و موفقیت چشمگیر آن نقش داشته اند.

ریشه های هیوندای

ریشه های هیوندای

داستان هیوندای با بنیانگذار آن، چونگ جو یونگ (1915-2001) آغاز می شود که در یک خانواده کشاورز فقیر در کره شمالی کنونی به دنیا آمد. او در سن 18 سالگی خانه را ترک کرد و قبل از شروع کسب و کار خود در سال 1946 در مشاغل مختلف مشغول به کار شد. او آن را شرکت مهندسی و ساخت و ساز هیوندای نامید و به زودی مسئولیت ساخت بسیاری از زیرساخت های حمل و نقل کره جنوبی را بر عهده گرفت زیرا این کشور به سرعت صنعتی شد.

در سال 1967 چانگ تصمیم گرفت وارد صنعت خودروسازی شود و شرکت هیوندای موتور را تأسیس کرد. سال بعد، او ساخت کارخانه مونتاژ اولسان شرکت را به پایان رساند، که امروزه بزرگترین کارخانه یکپارچه تولید خودرو در جهان است که ظرفیت تولید سالانه 1.6 میلیون دستگاه را دارد. هیوندای همچنین کل زنجیره ارزش را با شرکت وابسته خود در تولید فولاد و ناوگان کشتی‌های جهانی که توسط Hyundai Glovis2 اداره می‌شود، کنترل می‌کند.

با وجود ویرانی های جنگ کره و منابع محدود، روحیه کارآفرینی چونگ جو یونگ او را به سمت تنوع بخشیدن به سرمایه گذاری های تجاری خود سوق داد. در سال 1967، او شرکت هیوندای موتور را تأسیس کرد و ورود این شرکت به صنعت خودرو را رقم زد. سال‌های اولیه با چالش‌های متعددی از جمله کمبود زیرساخت، قابلیت‌های فن‌آوری محدود و بدبینی جهانی نسبت به خودروهای ساخت کره مشخص می‌شد. با این حال، هیوندای استقامت کرد و پایه و اساس موفقیت های آینده خود را گذاشت.

اولین خودروهای هیوندای

اولین خودروهای هیوندای

اولین وسیله نقلیه ای که با موفقیت توسط هیوندای در کارخانه اولسان مونتاژ شد کورتینا بود که با همکاری شرکت فورد موتور در سال 1968 عرضه شد. هیوندای رکورد سریع ترین زمان بین عملیات های زمینی و کامل را برای هر کارخانه مونتاژ فورد در اطراف به دست آورد. جهان - فقط کمتر از شش ماه2. کورتینا یک مدل محبوب در اروپا بود، اما هیوندای می خواست خودروی خود را توسعه دهد.

برای دستیابی به این هدف، هیوندای جورج ترنبول، مدیر عامل سابق آستین موریس در بریتیش لیلاند را در فوریه 1974 استخدام کرد. او شش مهندس ارشد اروپایی را برای کمک به او همراه کرد، از جمله یک طراح بدنه، دو طراح شاسی، دو مهندس تولید و یک مهندس. مهندس آزمایش 1. آنها با هم پونی را ساختند که در نمایشگاه خودروی تورین در اکتبر 1974 ارائه شد، قبل از اینکه بعداً در دسامبر 19751 به بازار معرفی شود.

پونی یک خودروی دیفرانسیل عقب جمع و جور بود که دارای طراحی شیک جورجتو جوجارو و موتور قابل اعتماد میتسوبیشی بود. این خودرو فوراً در کره جنوبی موفق شد و به اولین خودروی تولید انبوه و صادراتی این کشور تبدیل شد. در سال 1976، هیوندای پونی را به اکوادور صادر کرد و در سال 1982 وارد بازار کانادا شد و در آنجا رکورد فروش یک برند جدید خودرو را شکست. پونی همچنین راه را برای مدل های دیگری مانند اکسل، سوناتا و النترا هموار کرد.

انقلاب کیفیت و گسترش هیوندای

انقلاب کیفیت و گسترش هیوندای

در دهه 1990، هیوندای با اولویت دادن به بهبود کیفیت دستخوش دگرگونی قابل توجهی شد. با درک اهمیت درک، هیوندای انقلابی در کیفیت را آغاز کرد و بر افزایش قابلیت اطمینان، عملکرد و طراحی محصول تمرکز کرد. این شرکت استعدادهای برتر را از سراسر جهان به خدمت گرفت و با طراحان مشهور همکاری کرد تا تصویر برند خود را ارتقا بخشد. علاوه بر این، هیوندای سرمایه گذاری های قابل توجهی در تحقیق و توسعه انجام داد که منجر به پیشرفت های فناوری شد. نقاط عطف قابل توجه عبارتند از توسعه توسان FCEV با سلول سوختی هیدروژنی، معرفی خودروهای هیبریدی و الکتریکی، و نوآوری در ویژگی های ایمنی و اتصال.

در سال 1985، هیوندای اولین پایگاه تولید خارج از کشور خود را در کانادا تأسیس کرد و به دنبال آن هند در سال 1996 و چین در سال 2002 قرار گرفتند. هیوندای همچنین طیف محصولات خود را گسترش داد و شامل خودروهای لوکس، وسایل نقلیه تجاری و موتورها شد.در سال 1998، هیوندای کیا موتورز را خریداری کرد و گروه موتور هیوندای را تشکیل داد. این گروه همچنین شامل جنسیس موتور، یک برند مجلل است که در سال 2015 راه اندازی شد. Ioniq، یک برند فرعی خودروهای الکتریکی که در سال 2020 راه اندازی شد. و Boston Dynamics، یک شرکت رباتیک که در سال 20202 خریداری شد.

هیوندای همچنین سرمایه گذاری زیادی در تحقیق و توسعه انجام داده و چندین مرکز نوآوری را در سراسر جهان افتتاح کرده است. در سال 2005، هیوندای اولین مرکز طراحی خود را در خارج از کره در ایروین، کالیفرنیا افتتاح کرد. در سال 2013، هیوندای اولین مرکز تست دائمی خود را در پیست نوربرگ رینگ آلمان افتتاح کرد. در سال 2017، هیوندای اولین مرکز نوآوری جهانی خود را با نام H-Square2 در سئول افتتاح کرد.

هیوندای همچنین در خط مقدم توسعه فناوری‌های جدید مانند خودروهای پیل سوختی هیدروژنی و سیستم‌های رانندگی خودکار بوده است. در سال 2013، هیوندای پیل سوختی ix35، اولین خودروی پیل سوختی هیدروژنی جهان را به بازار عرضه کرد. در سال 2018، هیوندای نکسو، نسل دوم خودروی پیل سوختی را راه‌اندازی کرد که می‌تواند تا 609 کیلومتر را با یک بار شارژ طی کند. در سال 2019، هیوندای سرمایه گذاری مشترک با Aptiv را برای توسعه فناوری خودران برای تجاری سازی تا سال 2022 اعلام کرد.

توسعه جهانی و رشد تولید

توسعه جهانی و رشد تولید

هیوندای برای تثبیت حضور جهانی خود، تأسیسات تولیدی راهبردی در سراسر جهان ایجاد کرد. این شرکت به اهمیت تولید محلی برای غلبه بر موانع تجاری، کاهش هزینه ها و افزایش کارایی پی برد. هیوندای کارخانه‌های تولیدی را در ایالات متحده، چین، هند و اروپا، در میان مکان‌های دیگر، راه‌اندازی کرد که به آن اجازه می‌دهد خواسته‌های منطقه‌ای را برآورده کند و زنجیره تامین خود را تقویت کند. این ردپای تولید جهانی، هیوندای را قادر ساخت تا با مجموعه متنوعی از خودروهای متناسب با بازارهای مختلف، به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان خودرو در سطح جهان تبدیل شود.

ابتکارات بشردوستانه هیوندای

موفقیت هیوندای فراتر از رشد تجاری است. این شرکت به طور مداوم تعهد قوی به مسئولیت اجتماعی شرکتی را از طریق تلاش های بشردوستانه خود نشان داده است. یکی از ابتکارات قابل توجه هیوندای Hope On Wheels است که بودجه تحقیقاتی و افزایش آگاهی در مورد سرطان کودکان را تامین می کند. در طول سال‌ها، هیوندای همچنین بر حمایت از طرح‌های آموزشی، ترویج برنامه‌های تبادل فرهنگی، ارائه امدادرسانی به بلایا و رسیدگی به مسائل زیست‌محیطی متمرکز بوده است. این تلاش‌های بشردوستانه باعث شناخت و قدردانی هیوندای برای مشارکت‌های اجتماعی آن شده است.

آینده هیوندای

آینده هیوندای

چشم‌انداز هیوندای برای آینده تبدیل شدن به یک ارائه‌دهنده راه‌حل هوشمند حمل‌ونقل است که خدمات شخصی و سازگار با محیط زیست را به مشتریان ارائه می‌دهد. برای دستیابی به این چشم انداز، هیوندای سه جهت استراتژیک را اعلام کرده است: دستگاه تحرک هوشمند، سرویس تحرک هوشمند و جامعه هیدروژنی2.

دستگاه تحرک هوشمند به ایجاد وسایل نقلیه ابتکاری که متصل، مستقل و سازگار با محیط زیست هستند اشاره دارد. برخی از نمونه‌ها عبارتند از Elevate، یک خودروی پیاده روی که می‌تواند از زمین‌های ناهموار عبور کند. Prophecy، یک ماشین مفهومی الکتریکی که زبان طراحی آینده نگرانه را به نمایش می گذارد. و Ioniq 5، یک کراس اوور الکتریکی که شارژ سریع و منبع تغذیه دو جهته را ارائه می دهد.

سرویس تحرک هوشمند به ارائه راه حل های سفارشی و یکپارچه اشاره دارد که نیازهای مختلف حرکت را برآورده می کند. برخی از نمونه‌ها MoceanLab، یک پلت‌فرم خدمات تحرک است که خدمات اشتراک‌گذاری خودرو و سواری را اجرا می‌کند. موشنال، یک سرمایه گذاری مشترک با Aptiv که فناوری خودران را توسعه می دهد. و Urban Air Mobility، بخشی که ماشین های پرنده را برای حمل و نقل هوایی توسعه می دهد.

جامعه هیدروژن به ترویج هیدروژن به عنوان یک منبع انرژی پاک و تجدیدپذیر اشاره می کند که می تواند بخش های مختلفی مانند حمل و نقل، صنعت و تولید برق را تامین کند. برخی از نمونه‌ها عبارتند از Nexo، یک خودروی پیل سوختی هیدروژنی که فقط آب منتشر می‌کند. HTWO، یک برند فرعی که بر سیستم های پیل سوختی هیدروژنی تمرکز دارد. و H2 Energy، یک سرمایه گذاری مشترک با شرکت های سوئیسی که هدف آن ایجاد یک اکوسیستم هیدروژن در اروپا2 است.

آینده هیوندای

جمع بندی

سفر هیوندای از آغاز ساده‌اش تا وضعیت فعلی‌اش به عنوان یک کمپانی جهانی خودرو، گواهی بر انعطاف‌پذیری، نبوغ و تعهد تزلزل ناپذیر این شرکت به برتری است. طی سال‌ها، هیوندای پیوسته از انتظارات فراتر رفته، محصولات خود را متحول کرده و پایداری و مسئولیت اجتماعی را پذیرفته است. همانطور که جهان به تکامل خود ادامه می دهد، میراث نوآوری و سازگاری هیوندای باعث می شود تا صنعت را به عصر جدیدی از تحرک هدایت کند.

مطالب مرتبط:

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد