10 برند برتر قطعات خودرو ایرانی

قطعات خودرو به تمامی قطعاتی گفته می‌شود که برای ساخت و تعمیر خودروها مورد استفاده قرار می‌گیرند. این قطعات شامل بسیاری از قطعات کوچک و بزرگی مانند موتور، گیربکس، جلوبندی، ترمز، روغن، لاستیک، باتری، فیلتر هوا، سیستم صوتی، شیشه‌ها، لامپ‌ها و ... می‌شوند.
10 برند برتر قطعات خودرو ایرانی

قطعات خودرو، قطعاتی هستند که برای تعمیر و نگهداری خودرو استفاده می‌شوند. این قطعات در بسیاری از موارد به دلیل خرابی یا عدم عملکرد صحیح، نیاز به تعویض دارند و در بازار خرید و فروش قطعات خودرو وجود دارند. قطعات خودرو شامل انواع مختلفی از قطعات مانند قطعات موتوری، ترمزی، جلوبندی، کمک فنر، شاسی، الکتریکی و... می‌شوند. هر کدام از این قطعات در عملکرد خودرو نقشی مهم دارند و در صورت نقص یا خرابی، باعث مشکلات جدی در رانندگی و ایمنی خودرو می‌شوند.

برای خرید قطعات خودرو، می‌توان به فروشگاه‌های خودرو، فروشگاه‌های اینترنتی و نیز مراکز خدماتی خودرو مراجعه کرد. در هر صورت، باید از کیفیت و اصالت قطعات اطمینان حاصل کرد و از خرید قطعات کم کیفیت و تقلبی خودداری کرد. همچنین، توصیه می‌شود قبل از خرید قطعات، قیمت و کیفیت محصولات را مقایسه کرده و با مشاوره متخصصان و فنی‌حرفه‌ای، انتخاب مناسب را انجام دهید. قطعات خودرو به طور کلی به دو دسته تقسیم می شوند:

1- قطعات اصلی: شامل قطعاتی مانند موتور، گیربکس، ترمز، جلوبندی، باتری و سیستم برقی خودرو می‌شوند که بدون آنها خودرو قابل استفاده نخواهد بود.

2- قطعات جانبی: شامل قطعاتی مانند لاستیک، روغن، فیلتر هوا، لامپ‌ها، شیشه‌ها و قطعات دیگری هستند که علاوه بر ارائه امکانات راحتی به راننده و مسافران، برای ایمنی خودرو نیز ضروری هستند.

تولید قطعات خودرو به عنوان یکی از صنایع پرسود و پرمخاطب در جهان، همواره توجه شرکت‌های بزرگ تولیدکننده خودروها و قطعات آن‌ها را به خود جلب کرده است. در ادامه به لیست 10 تولید کننده برتر قطعات خودرو های ایرانی پرداختیم. 

قطعات خودرو ایساکو

1. ایساکو

ایساکو (Isaco)، شرکتی است که در زمینه تولید قطعات خودرویی فعالیت می‌کند. این شرکت در سال ۱۳۴۷ با نام «صنایع فلزی اصفهان» شروع به کار کرد و در سال ۱۳۶۶ به «ایساکو» تغییر نام داد. این شرکت محصولات متنوعی از قبیل قطعات موتور، قطعات بدنه، قطعات برقی و الکترونیکی، محصولات غیرفلزی، محصولات صنعتی و ... را تولید می‌کند. از جمله محصولات ایساکو می‌توان به سیستم ترمز، سیستم تعلیق، قطعات موتور، لاستیک، رادیاتور، روانکار، روغن موتور، فیلترها، چراغ‌ها، دستگیره در و... اشاره کرد. با توجه به تولید محصولات متنوع و کیفیت بالایی که ایساکو ارائه می‌دهد، محصولات این شرکت بین مصرف کنندگان خودرویی در ایران محبوبیت بسیار زیادی دارد.

سایت رسمی: https://www.isaco.ir

قطعات خودرو سایپا یدک

2. سایپا یدک

سایپا یدک، بخشی از گروه خودروسازی سایپا، فعال در زمینه تولید و توزیع قطعات یدکی خودروهای سایپا و سایر برندهای خودرویی است. این شرکت قطعات یدکی خودرو را از منابع معتبر و متنوعی تهیه می‌کند و با رعایت استانداردهای کیفیت، در خدمت مشتریان خود می‌باشد. سایپا یدک انواعی از قطعات خودرویی را از جمله قطعات موتوری، ترمزی، جلوبندی، کمک فنر، شاسی، الکتریکی و... تولید و توزیع می‌کند. همچنین، این شرکت قطعات مربوط به خودروهای داخلی و خارجی را نیز به فروش می‌رساند.

از مزایای خرید قطعات یدکی سایپا یدک می‌توان به تأمین قطعات اصلی و با کیفیت، قیمت مناسب، تنوع در انواع قطعات و همچنین خدمات پس از فروش و ضمانت اشاره کرد. به همین دلیل، خرید قطعات یدکی از سایپا یدک برای مالکان خودروهای سایپا و سایر برندهای خودرویی می‌تواند گزینه‌ای مناسب باشد.

سایت رسمی: https://www.saipayadak.org
قطعات خودرو امکو

3. امکو 

امکو با تولید و مونتاژ لنت ترمز و دیسک و صفحه کلاچ و… وارد بازار قطعات خودرویی در ایران شد و پس از مدت کوتاهی با همکاری مهندسین و تکنیسین های مجرب در سطح کشورتوانست رضایت و اعتماد مصرف کنندگان را بدست آورد.

رقابت پذیری و تولید محصولات با کیفیت در بازار قطعات خودرواصلی ترین استراتژی امکو بوده و بر پایه همین استراتژی نیز روند توسعه همه جانبه و گسترش محصولات و خدمات قابل ارایه صورت گرفته است.

امکو با چشم انداز تولید در سطح جهانی هم اکنون محصولات خود را جهت دسترسی آسان برای عموم مردم در مراکز فروش و نمایندگی ها عرضه نموده است و برای رفاه حال هم میهنان گرامی، تعمیرگاه های مجاز امکو را جهت ارایه خدمات مطلوب و نصب رایگان لنت ترمز و دیسک و صفحه کلاچ در اقصی نقاط  کشور راه اندازی نموده است.

حفظ اصالت، کیفیت انواع دیسک و صفحه کلاچ و لنت ترمز ،نو آوری و جلب رضایت مصرف کنندگان محترم و ارتقای کمی و کیفی محصولات به صورت مستمر از اهداف اصلی گروه صنعتی امکو بوده و این خط مشی در ادامه مسیر نیز سرلوحه مدیران این برند قرار دارد.

سایت رسمی: https://mco-co.ir

مگا موتور

4. مگا موتور

در سال 1372 شرکت تولیدی موتور، گیربکس و اکسل مگاموتور تاسیس شد و ماموریت یافت که با فعالیت های خود زمینه کاهش هر چه بیشتر وابستگی صنعت خودرو در تولید قوای محرکه به خارج از کشور را فراهم نماید. پنج هدف اصلی در سال 1372 برای فعالیت های جاری مگاموتور مد نظر قرار گرفتند که عبارت بودند از:

  • تامین نیازهای داخل کشور
  • خودکفایی در ساخت قطعات و رفع وابستگی به کشورهای خارجی
  • تمرکز بر کیفیت و تحقق مدیریت کیفیت جامع
  • حضور در بازارهای جهانی و توسعه صادرات صنعتی
  • عرضه خدمات پس از فروش به مشتریان و مصرف کنندگان نهایی به صورت قطعات یدکی از طریق شرکت سایپا یدک

سایت رسمی: https://megamotor.ir/

قطعات خودرو امیرنیا

5. امیرنیا

شرکت تولیدی صنعتی امیرنیا در سال 1369 با هدف والای کمک به ارتقاء صنعت ایران فعالیت خود را با طراحی، تولید و صادرات انواع قطعات سیستم تعلیق و فرمان خودروهای سواری درتبریز آغاز نموده است. گستره وسیع محصولات ،کیفیت بالا، قیمت مناسب به همراه مطالعات مشتری محور، امیرنیا را تولید کننده پیشرو قطعات یدکی خودرو در خاورمیانه نموده است. تمام محصولات امیرنیا مطابق با استانداردهای روز جهانی همچون استاندارد خودروسازی ژاپن JASO، استاندارد انجمن خودروی آمریکا SAE، استاندارد ملی ایران ISIRI و استاندارد شرکتهایی همچون Peugeot/Citroen فرانسه ،KIA Motors کره، ایران خودرو وسایپا ارائه می گردد.

خودرو و انسان ، سیبک و مفصل، هدف ما ایجاد یک پیوند پایدار و ایمن میان حرکت و هدایت است. تخصص ما خودرو است، اما نگرش تولید، آرامش خاطر موجود زنده ای به نام انسان است. دقیق، مرغوب، ماندگار، عضوی که ما برای جایگزینی طراحی کردیم اینگونه است. نگاه ما به سرنشینان خودرو است. افرادی که به یک نام در خرید سیبک اطمینان کرده اند. متخصصین امیرنیا پاسخگوی این اعتمادند.
سایت رسمی: https://amirnia.com
قطعات خودرو دینا پارت

6. دینا پارت

شرکت دینا پارت با بیش از دو دهه سابقه و با هدف ارائه قطعات و قطعات داخلی خودرو هایی مانند پیکان شروع به کار کرد. کیفیت کالاهای عرضه شده در همان سال های اولیه فعالیت در سطح بازارهای مرتبط به خوبی شناخته شد و همین موضوع محکم ترین دلیلی بود تا این کمپانی شروع به تولید قطعات و قطعات خودرو شرکت هایی مانند ایران خودرو و سایپا را به طور رسمی در سال ۱۳۸۱ کند.چندی پس از فعالیت در زمینه تولید قطعات دو کمپانی قَدَر در صنعت خودروسازی، این شرکت با ثبت برند خود اعتبار و محبوبیت بیشتری را در بازار به خود اختصاص داد. امروزه طیف وسیعی از محصولات عرضه شده با “برند دینا پارت” در سراسر بازارهای داخلی یا حتی خارجی به فروش می‌رسند.
سایت رسمی: http://www.dinapart.net
قطعات خودرو کروز

7. کروز

شرکت کروز از بدو پیدایش خود در سال 1361 تا به امروز که بیش از 12000 نفر پرسنل دارد، استراتژی مشخصی را به عنوان مبنای کار خود در نظر داشته است: تامین قطعات و سیستم های با کیفیت و مطمئن جهت بر آورده کردن نیازهای صنایع کشور، همگام با استفاده از فرصتهای موجود جهت نفوذ به بازارهای صادراتی خارجی.به عنوان بزرگترین شرکت تولید کننده قطعات خودرو کشور، این وظیفه ماست که کیفیت و قابلیتهای خودرو های تولید شده در ایران را بهبود دهیم.
جهت نیل به این هدف، ما بطور مستمر پروژه ها و فعالیتهای جدیدی را در دستور کار خود قرار می دهیم تا بتوانیم رانندگی را به تجربه ای لذت بخش و ایمن برای همه خریداران خودرو تبدیل کنیم. ما بواسطه ارتباطات تجاری و فنی رو به گسترش خود با بزرگترین شرکتهای تولید کننده قطعات خودرو در جهان، می توانیم با استفاده از فن آوری های نوین، محصولات نوآورانه خود را جهت ایجاد ارزش افزوده برای مشتریانمان با بهترین قیمت عرضه کنیم.مهمترین ارزشهای سازمانی شرکت کروز عبارتند از: صداقت، خلاقیت، سخت کوشی و اخلاق و بواسطه آنها،
سایت رسمی: http://www.crouse.ir
قطعات خودرو عظام

8. عظام

گروه قطعات خودرو عظام از 12 شرکت بزرگ تولیدي بزرگ تشکیل شده است. موضوع کسب و کار گروه، تولید قطعات خودرو است و فعالیت آن از سال 1372 آغاز شده و تا کنون ادامه دارد. شرکتهای عضو گروه در تهران و استان‌های مختلف دیگر از جمله آذربایجان شرقی، گیلان، البرز و اصفهان استقرار یافته‌اند و شرکت "مادر" نیز با نام "گروه قطعات خودرو عظام" ثبت و در تهران مستقر است.
در این مجموعه حدود 5300 نفر بطور مستقیم و حدود 30000 نفر بصورت غیر مستقیم شاغل میباشند. اخذ لیسانس‌های معتبر و همکاري‌هاي فنی، با بهره‌گیري از تکنولوژي‌هاي روز دنیا از شرکت‌هاي صاحب‌نام جهانی از قبیلMando, Bosch , Valeo و ... از جمله دستاوردهای این گروه بوده که طی دو دهه گذشته ضمن تولید قطعات مهم و با کیفیت، توانمندي‌هاي بالاي خود را در پشتیبانی از صنعت خودرو کشور به اثبات رسانیده است. 
سایت رسمی: https://www.ezamco.ir
قطعات خودرو جمع ساز

9. جمع ساز

شرکت جمع‌‎ساز در سال 1367 در حومه شهر کرج تاسیس شد و در سال 1374 ‎ از شهر کرج به شهرک صنعتی سپهر واقع در نظرآباد انتقال یافت. همچنین در سال‌های1379، 1383 و 1387 فضاهای کاری شرکت جمع‌ساز چندین بار توسعه یافت. هم اکنون شرکت جمع‌ساز بیش از 300 نیروی شاغل دارد.
شرکت جمع‌ساز ، متخصص در طراحی، توسعه و تولید سیستم روشنایی خودرو است. جمع‌‎ساز یکی از شرکت‌های پیشرو در توسعه صنعت ساخت محصولات روشنایی خودرو در خاورمیانه می‏‌باشد که از زمان تاسیس در سال 1367 تاکنون، به طور مداوم با سرمایه‌گذاری بر خطوط تولید خودکار، تیم مهندسان توانا و کادر مدیران مجرب بر آن بوده تا محصولات و خدمات ویژه خود را در اختیار بزرگترین تولید‎کنندگان اتومبیل در ایران قرار دهد.
سایت رسمی: https://jamsaz.com
بهران موتور

10. بهران موتور

شركت بهران موتور از جمله شركتهای تولیدی متعلق به گروه خودرو سازی سایپا می باشد كه فعالیت آن از سال 1375 با مجموعه سایپا پیستون كه بصورت تخصصی كار تولید پیستون را انجام می داد ، كلید خورده است و پس از 16 سال با ادغام سایپا پیستون و بهران محور سایپا فعالیت شركت وسیع تر گردیده است .
در حال حاضر این شركت فعالیت تولیدی خود را با تولید قطعات آلومینیومی خودرو از جمله انواع پیستون ، منیفولد ، واترپمپ ، و قطعات مشابه و تولید و مونتاژ مجموعه اكسل های جلو و عقب پراید ، نیسان ، وانت مزدا و خودروی تیبا وسعت بخشیده است . شركت بهران موتور با بهره گیری از نیروی انسانی ماهر و با تجربه بومی و تكنولوژیهای نوین توانسته است در شرایط سخت كنونی صنعت ، پیشرفت هائی را در عرصه های مختلف داشته باشد .

شرکت تولیدی صنعتی بهران موتور گلپایگان با پشتوانه سالها تجربه در حوزه تولید لوازم و قطعات پراید و با برخورداری از کادر مجرب و متعهد مفتخر به خدمت رسانی در این عرصه می باشد. همزمان با رشد روز افزون و رو به گسترش رسانه جهان شمول اینترنت ، این مجموعه نیز بر آن شد تا در جهت اطلاع رسانی و ارائه وسیع خدمات خود ، با بهره وری از این پتانسیل عظیم اقدام به راه اندازی این وب سایت نماید.

سایت رسمی: https://www.behranmotor.com

نکات مهم هنگام خرید قطعات خودرو

خرید قطعات خودرو ممکن است به دلیل نیاز به تعمیر یا تعویض قطعات خراب شده، یا به عنوان قطعات یدکی برای نگهداری و تعمیرات دوره‌ای خودرو صورت گیرد. در هر دو حالت، خرید قطعات خودرو می‌تواند بسیار پرهزینه باشد و به همین دلیل نیاز است تا در زمان خرید قطعات نکات زیر را رعایت شود:

  1. تأیید اصالت قطعه: حتماً قبل از خرید قطعه، اطمینان حاصل کنید که آن قطعه به درستی اصلی است و تضمینی را برای این مورد از فروشنده دریافت کنید.
  2. کیفیت قطعه: کیفیت قطعه یکی از مهم‌ترین عوامل در خرید قطعه است. بهتر است قطعات خودرو را از برندهای معتبر و با کیفیت خریداری کنید تا در دوره‌ی طولانی مدت از آن‌ها استفاده کنید.
  3. قیمت قطعه: قیمت قطعه نیز یکی از عواملی است که در خرید قطعه بسیار مهم است. از این رو باید همیشه برای قیمت قطعه مقایسه ای دقیق انجام دهید و با روشن بودن قیمت قطعات مشابه با یکدیگر، خرید خود را انجام دهید.
  4. شرایط ضمانت و خدمات پس از فروش: شرایط ضمانت و خدمات پس از فروش نیز می‌توانند در خرید قطعه مهم باشند. قبل از خرید قطعه از فروشنده سؤال کنید که شرایط ضمانت چگونه است و آیا خدمات پس از فروش در اختیار شما قرار می‌گیرد یا نه.
  5. محل خرید قطعه: محل خرید قطعه نیز می‌تواند مهم باشد. بهتر است قطعات خودرو را از فروشگاه‌های معتبر و با سابقه خریداری کنید.
ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد