همه چیز در مورد پژو 206

پژو 206 یک خودروی سوپرمینی است که توسط از می 1998 به عنوان جایگزینی برای پژو 205 طراحی و تولید شده است. با کد T1 توسعه یافته است و در سپتامبر 1998 به شکل هاچ بک عرضه شد. پژو 206 با فروش 8358217 خودرو تا سال 2012 پرفروش ترین مدل پژو در تمام دوران است.
همه چیز در مورد پژو 206

پژو ۲۰۶ یک خودروی هاچ بک تولید شرکت پژو است و با ۶ تیپ تولید و عرضه شده‌است. تولید این خودرو در سال ۱۹۹۸ آغاز و در سال ۲۰۱۰ در بیشتر کشورهای جهان متوقف شد. بیش از ۸۵ درصد تولید پژو ۲۰۶ در فرانسه به صادرات اختصاص می‌یافت و ۱۴۵ بازار صادراتی در اختیار داشت، بیشترین فروش این محصول در کشورهای فرانسه (۱٫۱میلیون)، انگلستان (۵۴۰ هزار)، اسپانیا (۴۰۰ هزار)، ایتالیا (۴۶۵ هزار) و آلمان (۳۳۱ هزار) بود و هم‌چنین با داشتن ۴ کارخانه (بجز ۲ کارخانه در فرانسه) تولید و مونتاژ ۲۰۶ در کشورهای انگلستان، ایران، برزیل و آرژانتین از مرز ۳۱۰۰ دستگاه در روز گذشت.

پژو ۲۰۶ جزء بهترین خودروهای هاچ‌بک دنیا تا امروز در اروپا شناخته می‌شود. ۲۰۶ تا سال ۲۰۱۳ بیش از ۱۰ ملیون دستگاه فروش داشته است. این آمار شامل فروش ایرانخودرو نیست.

\c, 205

تاریخچه پژو 206

پژو 206 یک سوپرمینی است که توسط خودروسازی فرانسوی پژو از سال 1998 تولید می شود. در اوایل دهه 1990، پژو تصمیم گرفت مستقیماً پژو 205 نمادین را جایگزین نکند، به این دلیل که سوپرمینی‌ها دیگر سودآور یا ارزشمند نیستند. در عوض، پژو یک استراتژی منحصر به فرد را دنبال کرد و تصمیم گرفت که یک نسخه جدیدتر، کوچکتر و سوپرمینی خود، پژو 106 (که در سال 1991 عرضه شد) را از سطح پایین رده 205 کاهش دهد، در حالی که پایین ترین مدل های پژو 306 بود که در سال 1993 عرضه شد تا با جایگزینی پژو 309، فروش را از 205های رده بالا بگیرد. 

متاسفانه برای پژو، این استراتژی جواب نداد. با حذف تدریجی 205، سوپرمینی های رقیب مانند فورد فیستا و فولکس واگن پولو همچنان به فروش خوب و حتی افزایش محبوبیت ادامه دادند و پژو به سرعت فروش خود را از دست داد. یک سوپرمینی جدید مورد نیاز بود و 206 در سال 1998 به عنوان جایگزینی تا حدودی دیرهنگام برای 205 به بازار عرضه شد و طیف های وسیعی از افراد مشهور از آن خریداری کردند تا خیلی سریع به شهرت آن افزوده شود.

جانشین نهایی آن یعنی پژو 207 در سال 2006 عرضه شد، اما پژو اعلام کرد که قصد دارد 206 را تا سال 2010 در حال تولید نگه دارد. از سال 2000، پژو 206 به مدت ده سال پرفروش ترین خودروی پژو در تمام دوران ها شد. سال 2010 به معنای پایان دادن به نسل '06' پژو پس از تقریبا 20 سال تولید بود. این خودرو تا پایان سال 2006 در فرانسه و انگلیس ساخته شد، تا زمانی که تولید به اسلواکی انتقال یافت. پایان تولید بریتانیا مصادف شد با بسته شدن کارخانه رایتون که پژو با خرید بخش اروپایی کرایسلر در سال 1979 آن را تصاحب کرده بود.

مدل های مختلف پژو 206

  • هاچ‌بک سه در
  • هاچ‌بک پنج در
  • استیشن (اس‌دبلیو)
  • کوپه روباز (سی‌سی)
  • جی‌تی‌آی سه در
  • آرسی (جی‌تی‌آی ۱۸۰) سه در
  • صندوقدار (اس‌دی)
  • سیتروئن سی۲
  • +۲۰۶

پژو 206 دبلیوآرسی 

پژو 206 دبلیوآرسی 

پژو ۲۰۶ دبلیوآرسی، یک نسخه از پژو ۲۰۶ می‌باشد که بر روی پژو ۲۰۶GT توسعه یافت و در میان سالهای سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۳ توسط تیم پژو اسپرت در رالی جهانی استفاده می‌شد. این خودرو از یک موتور ۲۰۰۰ سی سی ۳۲۵ اسب بخاری مجهز به توربوشارژر ۳۴ میلی‌متری (مطابق با قوانین FIA) به همراه سامانه انتقال قدرت ۶ دنده خطی و قابلیت انتقال نیرو به چهار چرخ بهره می‌برد. این خودرو در طول سه سال حضور در تیم پژو اسپرت، به مجموع ۲۵ قهرمانی در سالهای ۲۰۰۰، ۲۰۰۱ و ۲۰۰۲ دست یافت. در نهایت پژو ۳۰۷ دبلیو آر سی در سال ۲۰۰۴ جایگزین پژو ۲۰۶ دبلیوآرسی شد. پژو از مدل ۲۰۶RC به پاس پیروزی‌های چشم گیر این خودرو در مسابقات رالی، در زمان بازنشستگی آن در سال ۲۰۰۳ رونمایی کرد.

پژو 206 آرسی (جی‌تی‌آی ۱۸۰)

پژو 206 آرسی (جی‌تی‌آی ۱۸۰)

این مدل در سال ۲۰۰۳ میلادی و به مناسبت موفقیت‌های پژو با این خودرو در مسابقات رالی در میان سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۳ و برای تکرار موفقیت‌های پژو ۲۰۵ در دهه ۸۰ میلادی معرفی شد. این خودرو در بازار انگلستان با نام GTi 180 و در سایر نقاط دنیا با نام RC به فروش می‌رسید. ۲۰۶RC در محدوده کلاس خود عملکرد بالایی را به ارمغان آورد. این خودرو از موتور ۲لیتری EW10J4S بهره می‌برد که با استفاده از سامانه زمانبندی متغیر سوپاپ‌ها و همچنین منیفولد ورودی و خروجی بهبود یافته، می‌تواند تا ۱۷۷ اسب بخار نیرو به صورت تنفس طبیعی تولید کند که این خودرو را قادر به رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت در ۷٫۳ ثانیه می‌کند.

این مدل، تنها به صورت هاچ بک سه در به تولید رسید و وزنی معادل ۱٬۱۰۰ کیلوگرم داشت. از جمله امکانات این مدل می‌توان به رینگ چرخ آلیاژی ۱۷ اینچی، مجموع ۶ کیسه‌هوا، صندلی‌های اسپرت مسابقه‌ای، سازوکار تعویض دنده کوتاه، سامانه کنترل پایداری الکترونیکی ESP، سامانه کنترل کشش ASR، سامانه ترمز بسیار قوی تر، اکسل عقب با بازوهای تقویتی و نسبت دنده اصلاح شده برای دنده‌های ۱ و ۲ نام برد. درنهایت تولید این مدل، در سال ۲۰۰۶ و سه سال پس از آغاز تولید، خاتمه یافت.

پژو 206 کروک

پژو 206 کروک

این خودرو در سال 2009 معرفی شد. سقف این خودرو از نوع تاشوی برقی و بر اساس سامانه جرج پائولین می‌باشد که برای نخستین بار در سال ۱۹۳۵ بر روی پژو ۴۰۲ نصب گردید. این مدل شامل موتورهای 1800cc TU5 و ۲۰۰۰cc EW10J4 می‌شود. این خودرو در سال ۲۰۰۷ با خودروی ۲۰۷CC جایگزین شد. ولی به هر حال بسیار بسیار بهتر از ۲۰۷cc است.

پژو 206 صندوقدار

پژو 206 صندوقدار

پنجمین مدل پژو ۲۰۶ با همکاری پژو و ایران‌خودرو و با نام پژو ۲۰۶ اس‌دی یا پژو آریان تولید شده‌است. این خودرو در سال ۲۰۰۶ رونمایی شد. صندوق عقب کوچک ۲۰۶ علت اصلی رفتن به سمت تولید این خودرو بود حجم صندوق این خودرو ۳۸۵ لیتر است و از طریق ایران به ترکیه، روسیه و الجزایر صادر می‌شد. نام SD در واقع مخفف کلمه sedan است. این خودرو یکی از محصولات شرکت ایران خودرو واقع در تهران است و در تیپ‌های مختلفی به بازار وارد شد و با توجه به تیپ و آپشن استفاده شده در خودرو در قیمت‌های مختلفی مورد خرید و فروش واقع می‌شد. تولید این خودرو در اکتبر ۲۰۰۸ در آمریکای جنوبی و با نام "Passion 207" آغاز گردید. همچنین در بازارهای چین و مالزی این خودرو با نام ۲۰۷ به فروش رسید.

پژو 206 پلاس

پژو 206 پلاس

این خودرو (که در واقع فیس لیفتی بر روی شاسی و پلت فرم پژو ۲۰۶ محسوب می‌شود) در سال ۲۰۰۹ توسط پژوی برزیل طراحی شد و برای آن دو موتور ۱۱۰۰cc TU1JP و ۱۴۰۰cc TU3JP در اروپا در نظر گرفته شد. در اواخر همان سال ایران خودرو از آن به عنوان خودرویی جدید با پیشرانه ۱۶۰۰cc TU5JP و با نام «پژو ۲۰۷i» رونمایی نمود. نام این خودرو در اروپا +۲۰۶ و در آمریکای لاتین 207Compact می‌باشد. تجهیزات آن در ایران مطابق با تجهیزات پژو ۲۰۶ تیپ ۵ و ۶ است.

تغییرات این خودرو نسبت به پژو ۲۰۶ به ۶ قسمت «سپر جلو، کاپوت، گلگیرهای جلو، چراغهای جلو، سپر عقب و در نهایت داشبورد» محدود می‌شود.[۳] تولید این خودرو نهایتاً در اروپا در سال ۲۰۱۲ و در ایران در سال ۱۳۹۱ و در پی تشدید تحریم‌های علیه ایران متوقف شد.اما در سال ۱۳۹۵ پیش فروش‌های این خودرو به صورت ایرانیزه آغاز شد و با تغییراتی مثل تغییر گرافیک چراغ‌ها، تغییر طراحی آینه‌ها، اضافه شدن مانیتور مولتی مدیا و تغییر طرح غربیلک فرمان و … می‌توان اشاره کرد و این خودرو تولیدش پس از وقفه ای چندساله ادامه یافت.

ایران خودرو همچنین در سال ۹۶ اقدام به تولید نسخه صندوقدار این خودرو گرفت. این نسخه طبق ادعای این شرکت با سرمایه‌گذاری ۵۵ میلیاردی تولید گشته‌است. البته که این خودرو پیش‌تر هم در بازار برزیل تحت نام 207 Passion عرضه شده‌است. لازم است ذکر شود که پلت فرم این خودرو همان ۲۰۶ اس‌دی است و از نظر امکانات هم تمامی امکانات موجود در ۲۰۷ به همراه بال عقب، فرمان برقی و آینه تاشوبرقی را دارد که نسبت به تیپ فول آپشن ۲۰۶ اس‌دی (V8) امکانات بیشتری دارد. ۲۰۷ سقف شیشه ای در دی ۱۳۹۷ در نمایشگاه تهران رونمایی شد. پژو ۲۰۷ سقف شیشه ای نهایتاً در سال ۱۳۹۹ عرضه شد. سقف این خودرو از نوع سانروف یا پانوراما نیست اما به غلط و به اصطلاح بازاری، پژو ۲۰۷ پانوراما نامیده می‌شود. سقف این خودرو در واقع از نوع مونروف است و باز نمی‌شود. پژو ۲۰۷ از بدو تولد در ایران با رینگ آلومینیمی سایز ۱۴ به نام «تورنادو» عرضه می‌شد که این رینگ ساخت فرانسه است اما در سال ۱۳۹۷ از لیست تجهیزات استاندارد این خودرو حذف گردید و رینگ فولادی (قالپاق) و رینگ پنج پر شمشیری جایگزین آن شدند. پژو ۲۰۷ در تابستان سال ۱۳۹۹ مجهز به فرمان برقی شد.

در خرداد سال ۱۴۰۱ ایران‌خودرو در نمایشگاه خودروی تهران ۱۴۰۱ از نسخه MC رونمایی کرد. این نسخه جدید، هرچند که در ظاهر، به جز تغییر رنگ سقف و برخی دیگر از اجزای بدنه، تفاوت ظاهری دیگری با پژو 207 ندارد ولی به لطف پیشرانه بهبود یافته TU5 با نام TU5P و گیربکس شش سرعته اتوماتیک 6AT ، مورد استقبال خریداران ایرانی قرار گرفته است.

 ۲۰۷ MC

ویژگی های ۲۰۷ MC

  • موتور جدید TU5P با بهبود 5 تا 7 درصدی خروجی قدرت و گشتاور
  • کاهش مصرف سوخت با نصب سیستم CVVT یا سیستم متغیر زمانبندی سوپاپ‌ها
  • ارتقای آلایندگی به یورو5
  • گیربگس جدید 6 سرعته اتوماتیک
  • استفاده از رنگ قرمز در سقف، اسپویلر، غربیلک فرمان چرمی، برخی قطعات روی داشبورد، دوخت جدید روکش صندلی‌ها، برخی قطعات رودری، قاب دور چراغ مه‌شکن، قاب آینه جانبی، قاب چراغ پلاک عقب، هواکش روی کاپوت و دوخت گردگیر دسته دنده.

سیتروئن سی 2

سیتروئن سی 2

در سال ۲۰۰۶ گروه پی‌اس‌ای تصمیم گرفت که با اجرای تغییراتی بر روی شکل و شمایل خودروی پژو ۲۰۶ نسخه‌ای از سیتروئن سی۲ را به صورت اختصاصی برای بازار چین عرضه کند، زیرا در این بازار برند سیتروئن از مقبولیت بیشتری نسبت به برند پژو بهره‌مند بود. این ابتکار برای گروه پی‌اس‌ای تازه نبود چرا که پیش از این هم همین گروه با اجرای تغییراتی در شکل ظاهری خودروی پژو ۱۰۴ اقدام به عرضه خودروی سیتروئن ال‌ان‌ای نمود. مشخصات فنی و موتوری این خودرو با توجه به این که در کارخانه سیتروئن چین مونتاژ می‌شود هیچگونه شباهتی به نسخه‌های اروپایی سیتروئن سی۲ ندارد.

پژو 206 در ایران

پژو 206 در ایران

پژو ۲۰۶ برای نخستین بار در سال ۱۳۸۰ به بازار ایران عرضه شد. ۲۰۶ آن موقع به همراه پژو پارس و سیتروئن زانتیا خودروهای روی بورس بازار بودند و قیمتش در آن زمان متوسط روبه بالا بود. کیفیت مونتاژ ایران خودرو با شرکت اصلی پژو در فرانسه تفاوت زیادی دارد. ۲۰۶ فرانسوی از سال ۱۳۸۰ که عرضه شد تاکنون در شش تیپ مختلف تولید شده‌ است که در حال حاضر تنها پژو ۲۰۶ تیپ ۳ سقف شیشه ای تولید می‌گردد.

  • تیپ یک: نخستین مدل عرضه شده ۲۰۶ به بازار بود. امکاناتی مانند فرمان دوشاخه، ساعت دیجیتال و سامانه صوتی قدیمی این مدل را از بقیه خانواده ۲۰۶ متمایز می‌کند. این خودرو از پیشرانه TU3 با تسمه تایم ۱۰۸ دنده که متفاوت با ۱۰۴ دنده تیپ۲ هست و جعبه‌دنده پنج سرعته دستی بهره می‌برد. با ضرایب دنده نزدیک به گیربکس تیپ پنج
  • تیپ دو: دارای کیسه هوا راننده و سرنشین و مانیتور شرایط خودرو، حسگر دنده عقب، حسگر برف پاک کن خودکار و سامانه اعلان پنچری، ضربه، بنزین و نمایش بازبودن کدام در. تیپ دو از سامانه برق کشی مولتی پلکس بهره می‌برد اما به مانند تیپ یک آینه‌های دستی دارد. از سال ۱۳۹۰ ترمز ABS و EBD به این خودرو افزوده شد. تا سال ۱۳۹۰ پر فروش‌ترین محصول خانواده ۲۰۶ بود اما از آن سال به بعد تیپ پنج جایش را گرفت. این خودرو هم از پیشرانه TU3 و شتاب بسیار بالا و جعبه‌دنده پنج سرعته دستی بهره می‌برد.
  • تیپ سه: می توان گفت این خودرو در اصل همان تیپ پنج است اما با موتوری متعلق به تیپ دو. زمانی که ۲۰۶ تیپ سه وارد بازار شد، همراه با یک سامانه تهویه مطبوع خودکار، گرم کن آینه برقی، دو کیسه هوا، سامانه‌های ترمز EBD و ABS، سامانه صوتی بهبود یافته کلاریون و غیره یکی از آپشنال‌ترین خودروهای موجود در بازار بود که با قیمتی خوب روانه بازار شد. در بهار ۱۴۰۱ ایران خودرو پژو ۲۰۶ تیپ ۳ سقف شیشه ای(پانوراما) را تولید کرد. این نسخه رینگ آلومینیومی دارد و از ترمز دیسکی عقب بهره می‌برد. بقیه تجهیزات این خودرو همانند تیپ ۳ معمولی است.
  • تیپ چهار: در این خودرو دیگر خبری از پیشرانه TU3 نیست و جایش را یک پیشرانه ۱٫۶ لیتری با نام TU5 گرفته‌است که توان ارائه قدرتی در حدود ۱۰۵ اسب بخار را دارد. علاوه برا ین این خودرو به جای گیربکس دستی پیشفرض از یک گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک با کد AL4 و بدون قابلیت تعویض به صورت دستی بهره می‌برد. این خودرو به شکل skd در سالهای ۱۳۸۱ و ۱۳۸۲ مونتاژ و عرضه شد. پژو ۲۰۶ تیپ ۴ فاقد آینه برقی، شیشه عقب برقی و تهویه مطبوع اتوماتیک است.
  • تیپ پنج: محبوبترین هاچ بک میان تیپ‌های ۲۰۶ تیپ پنج این خودرو است. این مدل از همه مدل‌های پیشین آپشنال تر و مقرون به صرفه تر است و در اوایل عرضه یکی از بهترین‌های بازار بود. یک موتور ۱٫۶ لیتری TU5 با توان تولید ۱۰۵ اسب بخار، گیربکس ۵ سرعته دستی، ترمزهای ABS دیسکی ۴ کاناله و ارتفاعی کمتر در سامانه تعلیق آپشن‌هایی بود که تیپ پنج با کمک آنها هنوز هم محبوبیت خود را حفظ کرده‌است.
  • تیپ شش: پژو ۲۰۶ تیپ ۶ در سال ۱۳۸۳ در بازار عرضه شد و تولید آن تا اواسط سال ۱۳۹۱ ادامه داشت. موتور این خودرو از نوع tu5 با ۱۰۵ اسب بخار قدرت می‌باشد که بر روی پژو ۲۰۶ تیپ ۴ و ۵ نیز از همین موتور استفاده شده‌است. گیربکس اتوماتیک پژو ۲۰۶ تیپ ۶ همان گیربکس AL4 موجود بر روی تیپ ۴ است فقط با این تقاوت که قابلیت تعویض دنده دستی را دارد. در واقع گیربکس پژو ۲۰۶ تیپ ۶ یک گیربکس تیپ ترونیک است. پژو ۲۰۶ تیپ ۶ از لحاظ امکانات، مشابه پژو ۲۰۶ تیپ ۵ است و امکاناتی مانند آینه‌های برقی، شیشه عقب برقی و تهویه مطبوع اتوماتیک را می‌توان در لیست امکانات پژو ۲۰۶ تیپ ۶ یافت.

توقف تولید پژو 206 در ایران

با آغاز سال ۱۳۹۱ هجری شمسی و تحریم‌های بین‌المللی علیه فعالیت‌های هسته‌ای ایران و هم‌زمان شدن این موضوع با مسئله همکاری مشترک جنرال موتورز آمریکا و پژو، زمزمه‌های پایان همکاری پژو و ایران خودرو به وجود آمد و در نهایت در اواخر تابستان همین سال، همکاری پژو و ایران خودرو به‌طور کامل قطع شد و پژو به ارسال قطعه برای ایران خودرو پایان داد. پس از توقف تولید این خودرو مدیران خودرو سازی ایران به فکر چاره ای شدند و در نتیجه مدل ایرانی شده به جای قطعات فرانسوی را تولید کردند همکاری ایران خودرو و پژو پس از توافق برجام بیشتر شد اما در سال‌های اخیر کمرنگ شده‌است. 

تولید ۲۰۶ و ۲۰۷آی ایرانیزه

تولید ۲۰۶ و ۲۰۷آی ایرانیزه

پس از اینکه تولید پژو ۲۰۶ متوقف شد، ایران خودرو برای کاهش ضرر ناشی از توقف ناگهانی تولید این خودرو و همچنین پاسخ به عطش بازار، دست به تولید پژو ۲۰۶ ایرانی، بدون نظارت و اجازه و لیسانس پژوی فرانسه زد. در این خودرو تمامی قطعاتی که تحت نظر و لیسانس پژوی فرانسه تولید یا از سوی پژو برای تولید ۲۰۶ تأمین می‌شد، با نمونه‌های ساخت داخل یا کشورهای شرق آسیا تعویض شد.

حتی برخی از سامانه‌های این خودرو که دارای انحصار ساخت توسط پژو بود، از روی این خودرو حذف گردید به گونه‌ای که خودروی جدید تنها در ظاهر با ۲۰۶های پیشین شباهت داشته و بسیاری از توانایی‌های اصلی آن عملاً وجود ندارد، به عنوان نمونه می‌توان از تغییر صفحه نمایش چند منظوره خودرو به نوع بزرگتر (اما با امکانات بسیار کمتر) به جای صفحه نمایش هوشمند متداول تک خطی، استفاده از پشت کیلومتر رانا در نمونه‌های تولیدی اسفند ۱۳۹۱ تا فروردین ۱۳۹۲ و بهره‌گیری از قطعات کیسه‌هوای ایرانی و چینی و ترمز ای‌بی‌اس کره‌ای اشاره نمود همچنین این خودرو به هیچ عنوان امکان استفاده از کروزکنترل‌های متداول خانواده خودروهای پژو و سقف پانورامای فابریک ۲۰۶ را ندارد. همچنین پیش از توقف تولید پژو ۲۰۶، ایران خودرو از رانا به عنوان جانشین پژو ۲۰۶ یاد کرده بود که با توقف تولید پیش از موعد ۲۰۶، رانا زودتر به بازار ارائه شد. موتور این خودرو به‌طور مشترک توسط کشورهای ایران، هند و چین طراحی شده‌است که مصرف سوخت بالاتر و قدرت کمتری نسبت به نمونه‌های فرانسوی دارد. ۲۰۶های ایرانیزه در ظاهر هم با طرح متفاوت چراغ عقب و ستون B همرنگ بدنه نسبت به نمونه فرانسوی قابل شناسایی است.

همچنین در زمستان سال ۱۳۹۴، خبری مبنی بر داخلی‌سازی پژو ۲۰۷آی بر روی خروجی خبرگزاری‌ها مخابره شد و سپس در اسفند همان سال نمونه‌ای از این خودرو در نمایشگاه توانمندی‌های صنعت خودرو رونمایی شد و بسیار زود، در فروردین ۱۳۹۵ پیش فروش آن برای تحویل از مرداد ماه همان سال آغاز گشت، اما تحویل نخستین سری از آن تا دی ماه همان سال به طول انجامید.بنا بر اظهارات مدیر عامل وقت ایران خودرو، تولید ۲۰۷آی جدید کاملاً مستقل از پژو بوده و مانند تولید ۲۰۶های ایرانی، از قطعات ساخت داخل و جنوب شرق آسیا و بدون نظارت و لیسانس پژو در تولید این خودرو استفاده شده‌است.

این خودرو نیز، مانند پژو ۲۰۶ ایرانی از سامانه برق ایران خودرو موسوم به اکو مکس بهره می‌برد که محدودیت‌های بسیار زیادی نسبت به ۲۰۷ آی‌های اصلی دارد. قطعات دارای انحصار تولید از سمت پژو از روی این خودرو حذف گردید؛ به شکلی که این خودرو تنها در ظاهر با ۲۰۷آی‌های اصلی مشترک بود. همچنین در قسمت چراغ‌ها، فرمان و کیسه‌هوا و مالتی مدیا که شرکت قادر به کپی کردن قطعات با کیفیت و ظاهر اصلی نبود، با قطعاتی با طرح متفاوت از ۲۰۷آی اصلی جایگزین گشت. کیفیت قطعات ارائه شده توسط ایران خودرو درمقایسه با قطعات اصلی دارای کیفیت پایینتری است. نمونه سقف شیشه ای (پانوراما) این خودرو هم در سال ۱۳۹۷ معرفی اولیه شد و نخستین سری آن در سال ۱۳۹۹ عرضه شد.

سایر مشخصات پژو 206

سایر مشخصات پژو 206

پژو ۲۰۶ محصول سال ۱۹۹۸ فرانسه و یکی از پرفروش‌ترین خودروهای پژو می‌باشد، این خودرو مجهز به سامانه مالتی پلکس است که در این سامانه، کلیه دستورهایی که راننده صادر می‌کند، به یک واحد مرکزی الکترونیکی (BSI) ارسال و از آن جا، فرمان لازم برای عملگر مربوط صادر می‌شود. در حال حاضر از شبکه مالتی‌پلکس روی خودروهایی نظیر سمند و سورن نیز به جای دسته‌سیم معمولی استفاده می‌شود. این سامانه در اواخر دهه ۱۹۸۰ توسط شرکت آلمانی بوش ابداع شد. برای فعال کردن این آپشن‌ها نیاز به تغییرات در bsi خودرو پژو ۲۰۶ می‌باشد و لازم است ذکر شود در خودروهایی که سال تولید آنها بعد از ۹۱ می‌باشد امکان تغییر با توجه به تغییر نوع سیم کشی میسر نیست.

  • هشدار سرعت، با قابلیت انتخاب سرعت مورد نظر به منظور هشدار به راننده مبنی بر تخطی از سرعت تعیین‌شده. توسط دستگاه عیب‌یاب می‌توان هشدار مربوط به سرعت را در خودرو فعال کرد
  • روشن شدن خودکار فلاشر در زمان ترمز شدید در هنگام ترمزهای ناگهانی و شدید
  • روشن شدن نور بالا و نور پایین به صورت هم‌زمان در هنگام استفاده از نور بالای دائم
  • قفل شدن خودکار قفل درها با افزایش سرعت به بیش از ۱۰ کیلومتر در ساعت
  • قفل شدن خودکار درها در صورتی که پس از بازکردن قفل مرکزی، به مدت ۳۰ ثانیه هیچ‌یک از درها باز نشود
  • روشن ماندان چراغ‌های جلو به مدت ۳۰ ثانیه پس از خاموش کردن خودرو (چراغ همراهی)
  • تهویه مطبوع خودکار (غیر از تیپ دو و تیپ‌های پایین ۲۰۶ اس‌دی)
  • جلوگیری از آسیب به تیغه‌های برف‌پاک‌کن
  • برف‌پاک کن هوشمند حساس به سرعت
  • روشن شدن خودکار برف‌پاک‌کن عقب در زمان استفاده از دنده عقب
  • استفاده از شیشه بالابرها و آیینه‌های برقی به مدت ۴۵ ثانیه و برف پاک کن‌ها تا ۶۰ ثانیه پس از خاموش کردن خودرو
  • استفاده از سامانه صوتی تا ۳۰ دقیقه پس از خاموش شدن خودرو
  • امکان انتخاب قطر چرخ
  • یافتن خودرو در پارکینگ‌ها (با فشردن کلید قفل بر روی سوئیچ)
  • ضد سرقت بودن رادیو پخش
  • روشن ماندن چراغ سقف
  • فعال شدن هشدار درها
  • بی‌صدا کردن رادیو پخش که با نگه داشتن دکمه‌های بالا و پائین ضبط صورت می‌گیرد
  • نصب چراغ داخل جعبه داشبورد و چراغ مطالعه روی سقف، تنها به تهیه و نصب کلید و چراغ بدون نیاز به معرفی، قابل راه اندازی است. سوکت‌های مربوط به این سامانه‌ها پشت کنسول وسط در مدل‌های با تهویه مطبوع اتوماتیک موجود است و پشت کنسول وسط زیر چراغ سقف جا سازی شده‌است.
  • سخت‌افزارهای دیگر کامپیوتر سفر، ره‌یاب، حسگر نور و باران، شیشه‌شوی چراغ‌های جلو، کروز کنترل ساده و لیمیتر دار نیز بر روی خانواده پژو ۲۰۶ قابل نصب است.

مطالب مرتبط:

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد