لوگوی برندهای خودرو سازی و معنای آنها

اشتباه نیست اگر بگوییم لوگوی خودروهای برندهای معروف از شناخته شده ترین لوگوهای جهان هستند. از لوگوی برندهای تولید انبوه مانند تویوتا گرفته تا لوگوی یک خودروی اسپرت سطح بالا مانند فراری، اکثریت قریب به اتفاق این نمادها را در سراسر جهان می شناسند.
لوگوی برندهای خودرو سازی و معنای آنها

چند لوگوی معروف خودرو را می توانید در یک لحظه تشخیص دهید؟ آرم‌های شرکت خودروسازی فورد، بی‌ام‌و، بنتلی و بسیاری دیگر در طول سال‌ها به طور فزاینده‌ای نمادین شده‌اند. چه نشان درجه یک استون مارتین باشد، چه سادگی مارک ولوو، هر لوگوی خودرویی سبک منحصر به فردی دارد. این جوهر بصری این لوگوها است که در جذب مشتری بسیار مهم است.برخی از لوگوهای برندهای خودرو به طور باورنکردنی ساده هستند، شکل حروف یا الگو، و برخی پیچیده تر هستند. لوگوهای خودرو گاهی معانی پنهان یا اهمیت ویژه ای برای سازندگان خودرو دارند. در این مطلب لوگوی چندین برند برتر تولید خودرو را بررسی می کنیم. با ما همراه باشید.

شرکت آئودی

شرکت آئودی

معنی لوگوی آئودی: لوگوی خودروهای آئودی از چهار حلقه، نشان دهنده چهار شرکت پیش از ادغام است. این شرکت ها تولید کننده دوچرخه، موتور سیکلت و خودروهای سواری کوچک هستند. این شرکت در ابتدا چهار شرکت بود، بنابراین هر حلقه نماد یکی از این شرکت ها است.

شرکت مرسدس بنز

شرکت مرسدس بنز

معنی لوگوی مرسدس بنز: برای شرکت دایملر ثبت شده در ژوئن 1909 ستاره برجسته به عنوان پرچم خودرو، نماد فرود بر روی مکانیزاسیون آب و هواست. در سال 1916 با دایره ای در اطراف آن همراه با چهار ستاره کوچک در بالای دایره، عبارت زیر آن"مرسدس" بود. «مرسدس» به معنای خوشبختی است، یعنی تولیدات دایملر برای صاحبان خودرو مرسدس شادی را به همراه خواهند داشت.

شرکت فولکس واگن

شرکت فولکس واگن

معنی لوگوی فولکس واگن: شرکت خودروسازی فولکس واگن به زبان آلمانی Volks Wagenwerk، که برای وسایل نقلیه عمومی در نظر گرفته شده است، VW را برای نام کامل با حرف اول مشخص می کند. شرکت سهامی عام و محصولاتشبا شعار برد-برد است. علائمی مانند سه انگشت وسط و انگشت اشاره برای ایجاد "V" در این لوگو دیده می شود.

شرکت تویوتا

شرکت تویوتا

معنی لوگوی تویوتا: سه لوگوی بیضی شکل تویوتا مربوط به اوایل سال 1990 هستند. آرم بیضی شکل بزرگ به نمایندگی از زمین، در وسط توسط ترکیب عمودی از دو بیضی به یک کلمه T، به نمایندگی از تویوتا. نماد تویوتا بر اساس اعتماد به آینده و جاه طلبی است، همچنین مبتنی بر نیاز مشتری است و برای او حس اعتماد متقابل را تضمین می کند، نمادی که یادآور این مطلب است که قلب کاربر و قلب خودروسازان به هم مرتبط هستند. شعار آنها فناوری برتر تویوتا و پتانسیل نوآورانه است.

شرکت فورد

شرکت فورد

معنی لوگوی فورد: آرم فورد کلمه انگلیسی فورد آبی-سفید است. به یاد بنیانگذار این شرکت هنری فورد، مانند حیوانات کوچک، طراحان لوگوی فورد انگلیسی را به شکل یک الگوی خرگوش سفید کوچک شبیه می دانند.

شرکت بی ام دبلیو

شرکت بی ام دبلیو

معنی لوگوی BMW: لوگوی BMW در وسط، به نمایندگی از آسمان آبی، ابرهای سفید و متوقف کردن ملخ های چرخان است. تاریخچه طولانی BMW، نمادی از موقعیت پیشرو این شرکت در فناوری موتورهای ماشین و همچنین نمادی از این شرکت همیشه اهداف و مقاصد را در خود دارد: در فضای وسیع، با مهارت های فنی پیشرفته، آخرین مفهوم برای برآورده کردن خواسته های مشتری، منعکس کننده شتاب قوی و چهره جدید همیشه در حال تغییر است.

شرکت رولز رویس

شرکت رولز رویس

معنی لوگوی رولز رویس: رولز رویس رالز. لوگوی خودرو با دو "R" همپوشانی شده طراحی شده است، نمادی از تو، من را داری، من تو را دارم، منعکس کننده هماهنگی و رابطه هماهنگ است. آرم Lawers Laois علاوه بر R دوبل، علائم معروف ذوزنقه ای است. این پرچم ایده ای است که از راهروهای لوور پاریس مجسمه هنری الهه پیروزی در تاریخ دو هزار ساله گرفته شده است، او شخصیتی باوقار و نجیب از هنرمندان برای تولید منبع شور و اشتیاق بود. هنگامی که چارلز سایکس، به طراحی لوگو شرکت رولز لو لوئیس موتور دعوت شد،طرح الهه‌مانندی در ذهن او حک شد که بلافاصله او را وادار به تولید این لوگو کرد. بازویی به سوی الهه با حجابی در هوا دراز شد.

شرکت فراری

شرکت فراری

معنی لوگوی فراری: لوگوی فراری یک اسب در حال جهش است. در جنگ جهانی اول، ایتالیا عملکرد هوایی بسیار خوبی داشت. هواپیمای آنها برای این کشور در یاماها خوش شانسی آورد. در اولین مسابقه فراری پس از برنده شدن خلبان ها، به آنها پیشنهاد شد که فراری باید در لوگوی خودرو های خود این اسب را چاپ کند تا مثل یاماها موفق باشد. به این ترتیب تصویر لوگو به اسب سیاه با رنگ پس زمینه زرد قناری مودنا تبدیل شد.

شرکت پژو

شرکت پژو

معنی لوگوی پژو: شرکت خودروسازی پژو، سلف خانواده پژو، برادران پیر در اوایل قرن نوزدهم تولیدی از اره، فنر و سایر ابزار آهنی، کارگاه های کوچک را افتتاح کردند. این محصولات آهنی، علامت تجاری یک شیر توانا است، آن را نشانه ای از شرکت واقع شده است Frendo در استان Kundi و استعاره ای از شکست ناپذیر می دانند. این لوگو سه مزیت اصلی را منعکس می‌کند:

  • دندان‌های دندانه‌دار مقاوم در برابر سایش سخت شده مانند شیر
  • خود را به‌عنوان ستون فقرات شیرها انعطاف‌پذیر می‌دید
  • عملکرد اره‌ای مانند دندان شیر

در سال 1890، پژو برای نشان دادن کیفیت بالای محصولات خود تصمیم گرفت همچنان از علامت تجاری "شیر" استفاده کند.

شرکت استون مارتین

شرکت استون مارتین

معنی لوگوی استون مارتین: پرچم استون مارتین نمایش پرواز در میرهاست و اگر به ترتیب توجه داشته باشید کلمات انگلیسی استون مارتین را خواهید دید. شرکت میرس به سرعت دویدن در بهشت و آرزوهای بزرگ را دوست دارد.

شرکت بنتلی

شرکت بنتلی

معنی لوگوی بنتلی: والتر اوون بنتلی در سال 1919 اولین خودروی مسابقه ای 4 سیلندر را با نشان خود تولید کرد که در بالا یک جفت بال شاهین در ابتدای حرف "B" توسط بنتلی احاطه شده است. خودروی چهار سیلندر دیگر تولید نمی شود، در حالی که نشان کلمه "B" همچنان نماد بنتلی است. لوگوی خودروی بنتلی بر اساس نام شرکت، حرف اول "B" به عنوان بدنه اصلی برای تولد یک جفت بال، مانند عقاب ، لوگویی که هنوز در حال استفاده است، ساخته شده است.

شرکت جگوار 

شرکت جگوار 

معنی لوگوی جگوار: ریشه نام جگوار به سال 1937 برمی گردد. شرکت خودروسازی ژوئن SS رسماً شرکت خودروسازی Sunbeam (ولورهمپتون) را به عهده گرفت. سر لیون خیلی امیدوار بود که ماشینی به نام Sunbeam، Sunbeam قهرمانی مسابقات جهانی زیادی داشته باشد که می توان آن را به عنوان یک علامت "پیروزی" توصیف کرد. متاسفانه در داخل شرکت مشکلاتی وجود داشت. در نهایت، مجبور به ترک استفاده از نام Sunbeam به عنوان یک شرکت شد. او سپس نام خانوادگی Sir Lyons - Jaguar را که تلفظ واضحی در زبان های مختلف داشت، انتخاب کرد، این نام مطابق با ماشین پرنده جنگ جهانی اول بود. همچنین به عنوان حیوان "جگوار" شناخته می شد که تصویر واضح و مختصر، قوی، پویا و شجاع را ارائه می داد.

شرکت شورلت

شرکت شورلت

معنی لوگوی شورلت: نام تجاری شورلت، کمان طرحدار است و به یک راننده مسابقه سوئیسی و مهندس لوئیس شورلت اشاره دارد.

شرکت لکسوس

شرکت لکسوس

معنی لوگوی لکسوس: نماد انگلیسی لکسوس حرف اول را برای ماشین انتخاب می کند، یعنی حرف اول LEXUS "L".

شرکت لامبورگینی

شرکت لامبورگینی

معنی لوگوی لامبورگینی: لوگوی شرکت لامبورگینی یک بدنه پر از قدرت است که آماده حمله شدید به حریف است. گفته می شود که علت وجود سر گاو در لوگوی لامبورگینی این است که نباید کم قدرت شود، همچنین نشان دهنده ویژگی های محصولات شرکت لامبورگینی است زیرا خودروهای این شرکت خودروهای اسپرت با قدرت و سرعت بالا هستند. علامت تجاری در جلو و عقب خودرو برای از بین بردن نیاز به نام شرکت، تنها یک گاو سرسخت را نشان می دهد.

شرکت کادیلاک 

شرکت کادیلاک 

معنی لوگوی کادیلاک: انتخاب "کادیلاک" به نام اشراف سلطنتی به کاشف فرانسوی، آنتونی سیمونز، بنیانگذار شهر دیترویت کادیلاک ایالات متحده برای ادای احترام به تاج و ترکیب سپر گرافیکی علامت تجاری آن است. تاج نمادی از نشان خانواده کادیلاک است، هفت مروارید بر روی تاج استعاره برای خون آبی سلطنتی است. سپر نماد ارتش قهرمان کادیلاک است. سپر به چهار قسمت مساوی تقسیم می شود.

دهک اول و چهارم در انتهای نشان خانواده کلمنس پر است، چوب قهوه ای تیره تا وسط سه تا از همان مرغ سیاه، این دو را از هم جدا می کنند. سه پرنده به معنای شمیسن، یکی از مقدسات، و همچنین به معنای جسارت و شور و شعور جنگجوی مسیحی، خرد، ذهن غنی، باهوش و شخصیت کامل است. دهک دوم و سوم به دلیل ازدواج های داخلی است، زمانی که یک قلمرو دیگر به اموال خانواده کلمن اضافه شد، این 4 نشان برابر با کلمنس به تصویب رسید. در سراسر طرح میله ها نشان دهنده شوالیه های شجاع در جنگ صلیبی ها است. کادیلاک علامت تجاری شجاعت و افتخار اجداد بنیانگذار شهر دیترویت است.

شرکت ولوو

شرکت ولوو

معنی لوگوی ولوو:  Volvo به عنوان "ثروتمند" ترجمه شده است. لوگو از دو قسمت توسط نماد و علامت کلمه تشکیل شده است. لوگوی گرافیکی ولوو از شکل چرخ دوگانه تشکیل شده است و به سمت راست بالای فلش اشاره دارد. وسط کلمه لاتین "Volvo" به معنای غلتیدن به جلو است که به معنای چرخ ماشین ولوو به جلو و القای حس امیدواری است.

شرکت مزدا

شرکت مزدا

معنی آرم مزدا: شرکت مزدا موتور، که قبلاً به عنوان خودروی تولید صنعتی ژاپن شناخته می شد، به نام بنیانگذار شرکت "ماتسودا" نامگذاری شده بود، چون "ماتسودا" بانی مزدا (مزدا) بود، مردم قبلاً مزدا را ماتسودا می نامیدند. مزدا در ابتدا به صورت بیضی در دستان کسی که خورشیدی در دست دارد طراحی شده بود.نمادی از اینکه مزدا فردا را خواهد داشت، مزدا به سراسر جهان سفر خواهد کرد.

مزدا از استفاده از لوگوی جدید خود استفاده می کند، مرغ های دریایی به شکل بیضی پرواز می کنند و کلمه "M" را تشکیل می دهند. "M" اولین حرف بزرگ MAZDA است که نشان می دهد که این شرکت به خلاقیت بی نهایت و خدمات صمیمانه، به قرن جدید پرواز خواهد کرد.

شرکت پونتیاک

شرکت پونتیاک

معنی لوگوی پونتیاک: لوگوی پونتیاک، از دو قسمت حروف و شکل تشکیل شده است. حرف "PONTIAC" از نام مکانی در ایالت میشیگان ایالات متحده گرفته شده است و ماشین گرافیکی که با علامت ضربدر روی فلش مشخص شده است. علامت ضربدر نشان می دهد که پونتیاک یکی از اعضای مهم شرکت جنرال موتورز است، همچنین نمادی از خودروی پونتیاک ایمن و قابل اعتماد بودن است. فلش جلوتر از فناوری روز بودن و روحیه تحقیقاتی پونتیاک را نشان می دهد، نشان می دهد که ماشین پونتیاک در سطح جهانی سفر کرده است.

شرکت رنو

شرکت رنو

معنی لوگوی رنو: سال 1898، لوئیس رنو، سه برادر در فرانسه، کلمه رنو از یانگ باستان ایجاد شده است. این یکی از قدیمی ترین شرکت های خودروسازی در جهان است. خودروهای سدان رنو، خودروهای رسمی و خودروهای اسپرت را پوشش می دهند. آرم رنو الگوی چهار الماس را تشکیل می دهد که نماد سه برادر رینولد برای ترکیب با صنعت خودرو است، شعار رنو : "رنو" برای رقابت در فضای بی نهایت (4D)، بقا و توسعه حرکت می کند.

شرکت پورشه

شرکت پورشه

معنی لوگوی پورشه: خودروهای پورشه که به زبان انگلیسی با نام خانوادگی بنیانگذار آلمانی پورشه، فردیناند پورشه مشخص شده اند. لوگوی گرافیکی شرکت در نشان شهر اشتوتگارت قرار دارد. کلمه "PORSCHE" بالای علامت تجاری، به علامت تجاری متعلق به شرکت پورشه اشاره دارد. علامت تجاری اشتوتگارت"کلمات بالای اسب، دفتر مرکزی شرکت در اشتوتگارت است. علائم تجاری اسب میانی می‌گوید اشتوتگارت مکانی غنی از گونه‌های ارزشمند اسب است. سمت چپ بالا و پایین سمت راست الگوی علامت تجاری شاخ‌ها به اینکه اشتوتگارت مکان خوبی برای شکار است، اشاره دارد. علامت تجاری بالا سمت راست و پایین سمت چپ نوارهای زرد رنگ گندم بالغ را نشان می دهد، استعاره ای از برداشت از زمین حاصلخیز. علامت تجاری قرمز نمادی از مردم است. خرد و عشق به طبیعت، که معنای عمیق فوق العاده ای را تشکیل می دهد.

شرکت اوپل

شرکت اوپل

معنی لوگوی اوپل: کسانی که تماشاگران کانال های ورزشی تلویزیونی هستند و مسابقات ورزشی بین المللی در مقیاس بزرگ را می بینند، نماد رعد و برق با حلقه ای دور آن را دیده اند. این نماد، یعنی هویت اوپل آلمانی. رعد و برق در حلقه که به معنی قدرت و سرعت بی بدیل اوپل است. اوپل همیشه پر از نشاط و سرزندگی است. شرکت آلمانی اوپل زیرمجموعه جنرال موتورز است و شعبه ای از جنرال موتورز در اروپا است. این شرکت که توسط آدام اوپل تأسیس شد، صد سال سابقه دارد. حمایت شرکت اوپل از جام جهانی فوتبال، قهرمانی اروپا، جام دیویس، تورنمنت تنیس و سایر رقابت‌های بزرگ ورزشی جهان، باعث شده تا شرکت اوپل از شهرت بالایی در ورزش برخوردار باشد و بدون شک، بازدهی خوبی برای خود به ارمغان می‌آورد. در حال حاضر، اوپل بیش از 100 بازار در سراسر جهان در بیش از 20 کشور جهان دارد. خودروهای اوپل برای پنج سال متوالی موقعیت برند شماره یک خودرو در اروپای غربی با 12 درصد از سهم بازار خودرو اروپای غربی را به خود اختصاص داده است.

شرکت فیات

شرکت فیات

معنی لوگوی فیات: شرکت ایتالیایی فیات در جولای 1899 تاسیس شد و بیش از 100 سال سابقه دارد. اکنون فیات مهم‌ترین مرکز خودروسازی ایتالیا و از بزرگترین گروه‌های خصوصی است. تأسیس اولیه تنها با یک خودرو آغاز شد، سپس به سرعت محصولات را در زمینه‌های وسایل نقلیه تجاری، کشتی‌ها، هواپیماها، قطارها، تراکتورهای کشاورزی و ماشین‌آلات ساختمانی متنوع کرد. فیات (FIAT) کارخانه خودرو ایتالیایی تورین (Fabbrica Italiana Auto-the dotmobi Ledi Torino) مخفف ترجمه "fiat" در انگلیسی به معنای کلمه "قانون"، "لیسانس" "تایید" است. لوگوی این شرکت برای "FIAT" استفاده شده است، فقط شکل و رنگ متفاوتی یافته است.

شرکت هیوندای

شرکت هیوندای

معنی لوگوی هیوندای: در سال 1947، چانگ جو یونگ، شرکت موتور هیوندای را ایجاد کرد، طی 50 سال توسعه، به یکی از بزرگترین خودروسازان کره تبدیل شد و وارد صفوف شرکت های خودروسازی مشهور جهان شد. در علامت تجاری آن از حرف بیضی شکل H استفاده می شود، H نام انگلیسی شرکت موتور هیوندای با حروف بزرگ HYUNDAI است. 

شرکت اسکودا

شرکت اسکودا

معنی آرم اسکودا: علامت تجاری اسکودا یک حلقه بزرگ نماد محصول بی عیب و نقص اسکودا برای جهان است. بال پرنده نمادی از پیشرفت تکنولوژیکی بازاریابی محصول در سراسر جهان است. بال سمت راست فلش، نماد فرآیند پیشرفته و حلقه بیرونی به رنگ مشکی نماد بیش از 100 سال سنت شرکت اسکودا است. مرکزی پوشیده از سبز، بیان مردم اسکودا، تمرکز بر منابع تجدید پذیر و حفاظت از محیط زیست است. 

شرکت کرایسلر

شرکت کرایسلر

معنی لوگوی کرایسلر: کرایسلر به افتخار بنیانگذار شرکت موتور کرایسلر والتر کرایسلر نامگذاری شده است. ستاره پنج پر علامت تجاری گرافیکی، مانند یک مدال، خانواده کرایسلر و کارکنان را با تجسم آرمان های بلند خود و همیشه دنبال کردن آنها و پیروز شدن در مبارزه و رقابت نشان می دهد. ستاره پنج پر از پنج قسمت، به هر پنج قاره که اتومبیل های کرایسلر در آن به فروش می رسد اشاره دارد.

شرکت سوزوکی

شرکت سوزوکی

معنی لوگو سوزوکی: لوگوی سوزوکی S است و در اولین لوگوی سوزوکی اولین حروف بزرگ سوزوکی قرار گرفته بود. این شرکت عمدتاً اتومبیل های کوچک، کامیون های سبک، موتور سیکلت و غیره تولید می کند. از سال 1979، این شرکت خودروهای مینی را در ژاپن تولید کرد، سوزوکی SPORT SWIFT GTI جایزه اول مسابقات رالی آسیا و اقیانوسیه را کسب کرد.

شرکت سیتروئن

شرکت سیتروئن

معنی لوگوی سیتروئن: در سال 1900، آندره سیتروئن، اختراع چرخ دنده های استخوان ماهی را انجام داد. در سال 1912، آندره سیتروئن شروع به استفاده از چرخ دنده های شکل دار به عنوان علامت تجاری محصول سیتروئن کرد. بعدها، سیتروئن  سفر به سراسر دو قاره ترتیب داد و در سراسر قاره آسیا، خودروی سیتروئن به شهرت رسید. زندگی فرانسوی، شاد، و عاشق مد، مانند رمانی زیبا. ماشین سیتروئن در اجرای فرانسوی این شخصیت، تمام عیار ظاهر می شد..

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد