قیمت جدید لاماری در کارخانه و بازار

شورای رقابت روز گذشته قیمت جدید خودروهای مونتاژی را اعلام کرد که در این فهرست 17 خودرو جای داشتند. با این حال لاماری از شمول قیمت‌گذاری دستوری خارج شد و جای خالی آن در این فهرست مشهود است.
قیمت جدید لاماری در کارخانه و بازار

شورای رقابت روز گذشته قیمت جدید خودروهای مونتاژی را اعلام کرد که در این فهرست 17 خودرو جای داشتند. با این حال لاماری از شمول قیمت‌گذاری دستوری خارج شد و جای خالی آن در این فهرست مشهود است. البته آرین موتور کمتر از یک ماه پیش به شکل خودجوش اقدام به بالابردن قیمت لاماری کرد. حال این خودرو در بازار و کارخانه با چه قیمتی به دست مصرف‌کننده می‌رسد؟

به گزارش تجارت نیوز، 29 فرودین 1402 بود که شرکت آرین پارس موتور قیمت جدید لاماری ایما را در درب کارخانه اعلام کرد. بر اساس نرخ‌گذاری جدید که البته مورد تائید شورای رقابت و سازمان حمایت نیست این شاسی بلند نسبت به قبل ۴۶۱ میلیون تومان افزایش قیمت پیدا کرد و به یک میلیارد و 555 میلیون تومان رسید.

در حالی که انتظار می‌رفت شورای رقابت نیز در قیمت‌گذاری خودروهای مونتاژی نرخ مصوب این محصول را اعلام کند، اما لاماری ایما در فهرست 17 خودرویی که دیروز مشمول نرخ‌گذاری جدید شدند، جایی نداشت.

امروز، 18 اردیبهشت 1402، لاماری ایما در بازار آزاد در محدوده دو میلیارد و 55 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

نگاهی به قیمت خودرو در بازار پیش از عید نوروز در بازار معاملات نشان می‌دهد که در آخرین روز معاملاتی 1401 لاماری ایما در محدوده دو میلیارد و 85 میلیون تومان قیمت داشت. اما سال جدید انفجار قیمتی را تجربه کرد و از 22 تا 26 فروردین 1402 تا دو میلیارد و 600 میلیون تومان هم پیش رفت. حال در روزهایی که روند کلی بازار ریزشی شده، لاماری هم مستثنی نشده و تا دو میلیارد و 55 میلیون تومان عقب‌گرد داشته است.

نمودار زیر روند حرکتی قیمت لاماری ایما را در سه ماه اخیر نشان می‌دهد. همان‌طور که مشخص است این شاسی بلند چینی پس از یک انفجار قیمتی وارد دوره اصلاح شده است.

قیمت لاماری ایما

شکاف قیمت نیم میلیاردی از کارخانه تا بازار

با توجه به ریزش قیمتی اخیر، فاصله قیمتی کارخانه تا بازار لاماری ایما به نیم میلیارد تومان رسیده است. البته شورای رقابت و سازمان حمایت اعلام قیمت از سوی کارخانه‌ها را غیرقانونی اعلام کرده‌اند و وجاهت قانونی برای آن قائل نیستند.

حتی روز گذشته سازمان حمایت قیمت‌های اعلامی شورای رقابت زیر سوال برد و اعلام کرد که این قیمت‌ها درست نیستند و احتمال تغییر دوباره قیمت‌ها وجود دارد. حال باید دید در فهرست احتمالی جدید نامی از لاماری به میان می‌آید یا خیر؟

بیشتر بخوانید: قیمت جدید چانگان آلسوین در بازار

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد