قیمت جدید چانگان آلسوین در بازار

چانگان آلسوین یا فردا ۵۱۱ نامی است که اخیرا در بازار خودرو کشور زیاد به گوش می‌رسد،. چراکه گروه خودروسازی فردا موتورز تصمیم گرفته تا سدان ساب‌کامپکت چانگان را با این عنوان در دسترس متقاضیان داخلی قرار دهد. اما این سدان با چه قیمتی در بازار معامله می‌شود؟
قیمت جدید چانگان آلسوین در بازار

به گزارش تجارت نیوز، چانگان آلسوین یا همان فردا 511 یکی از خودروهای محبوب شرکت فردا موتورز است. آخرین مدل موجود در بازار این خودرو مربوط به سال 1400 است که اگر هیچ کارکردی نداشته و صفر مانده باشد در محدوده یک میلیارد و 100 میلیون تومان معامله می‌شود. البته با توجه به چانه‌زنی‌های پای معامله، این خودرو در روزهای اخیر بین یک میلیارد و 56 میلیون تا یک میلیارد و 133 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

جهش قیمت خودرو در یک سال اخیر در بازار این محصول فردا موتورز نیز کاملاً مشهود است. چنانکه در خرداد ماه 1401 چانگان آلسوین در محدوده 525 میلیون تومان معامله می‌شد، اما امروز 18 اردیبهشت 1402 رشد بیش از دو برابری را تجربه کرده است. نمودار زیر سرعت افزایش قیمت سدان ساب‌کامپکت وارداتی را نشان می‌دهد.

قیمت چانگان

قیمت چانگان آلسوین در شرکت مادر

با توجه به اینکه فعلاً فردا موتورز طرح فروش جدیدی ندارد، قیمت جدید چانگان آلسوین در نمایندگی‌ها به‌روزرسانی نشده است و نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی در این باره داشت.

در بازار چین، قیمت آلسوین 1.5 لیتری حدود 62 هزار تا 68 هزار یوآن است که تقریبا معادل 9.5 هزار تا 10.5 هزار دلار می‌شود. این قیمت، تقریبا با قیمت چری آریزو5 با موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی، برابری می‌کند.

اگر نرخ دلار آزاد در بازار امروز، یعنی رقم 53 هزار و 100 تومان را مبنا قرار دهیم، این رقم معادل 504 میلیون و 450 هزار تا 557 میلیون و 550 هزار تومان به واحد پول ایران خواهد بود. حال اگر دلار فرزینی یعنی 28 هزار و 500 تومان مبنای واردات باشد، قیمت این خودرو تقریباً نصف خواهد شد و به ارزش پول ایران، در محدوده 271 میلیون تا 294 میلیون تومان خواهد بود.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد