قیمت دنا پلاس در کارخانه و بازار/ مقایسه اختلاف قیمت‌ها

دنا پلاس فعلا در سه نسخه دنا پلاس معمولی، توربو با گیربکس ۶ سرعته دستی و دنا پلاس توربو اتوماتیک توسط ایران خودرو تولید می‌شود. اختلاف قیمت هرکدام از این تیپ‌ها در کارخانه و بازار چقدر است؟
قیمت دنا پلاس در کارخانه و بازار/ مقایسه اختلاف قیمت‌ها

به گزارش تجارت نیوز، شرکت ایران خودرو برای نسخه معمولی دنا پلاس با گیربکس پنج سرعته دستی، قیمتی برابر با ۳۲۴ میلیون تومان در نظر گرفته. این درحالی است که در بازار، حدود ۶۶۳ میلیون تومان معامله می‌شود. بنابراین در بازار فعلی، اختلاف قیمت آن در کارخانه و بازار به ۳۳۹ میلیون تومان می‌رسد.

نسخه دنا پلاس توربو با گیربکس جدید ۶ دنده، قیمت کارخانه به ۴۴۸ میلیون تومان می‌رسد. در حالی که در بازار با نرخ ۷۷۶ میلیون تومانی معامله می‌شود. بنابراین اختلاف قیمتی این نسخه، کمی پایین‌تر و حدود ۳۲۸ میلیون تومان است.

از طرفی دیگر دنا پلاس توربو دنده اتوماتیک به‌عنوان گران‌ترین عضو خانواده، حدود ۵۵۴ میلیون تومان برای مشتری از درب کارخانه تمام می‌شود. نرخی که بازار برای امروز این نسخه درنظر گرفته، ۸۸۱ میلیون تومان است. به‌این ترتیب نسخه دنده اتوماتیک این خودرو، اختلاف قیمتی برابر با ۳۲۷ میلیون تومان دارد.

تفاوت‌های هر نسخه چیست؟

دنا پلاس معمولی یا همان تیپ یک، از همان مشخصات فنی بهره می‌برد که در سمندهای موتور ملی نیز به‌چشم می‌خورد. این خودرو از پیشرانه EF7 تنفس طبیعی با حداکثر قدرت 113 اسب‌بخار و گشتاور 155 نیوتن‌متری استفاده می‌کند که به کمک گیربکس 5 سرعته معروف به گیربکس کالیبره پژو 405، قدرت تولیدی را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.

دنا پلاس توربو با گیربکس ۶ دنده، از پیشرانه توربوشارژ EF7 معروف به EF7TC استفاده می‌کند که قادر است حداکثر 150 اسب‌بخار قدرت و 215 نیوتن‌متر گشتاور را تولید کند. در این پیشرانه با گیربکس 6 سرعته دستی، مشکلات مربوط به ضعیف بودن گیربکس برطرف شده و از لحاظ شتاب و قدرت، وضعیت بهتری دارد.

دنا پلاس توربو با گیربکس اتوماتیک، دقیقا از پیشرانه EF7TC با همان قدرت و گشتاور استفاده می‌کند. با این تفاوت که در این نسخه، گیربکس دستی، جای خود را به یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک داده است. این گیربکس‌ها نسبت به گیربکس‌های دستی، شتاب خودرو را پایین آورده و اندکی مصرف بنزین را بالاتر می‌برند.

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد