قیمت خودرو در بازار آزاد امروز سه‌شنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۱

قیمت خودروهای داخلی در بازار آزاد امروز سه‌شنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ منتشر شد.
قیمت خودرو در بازار آزاد امروز سه‌شنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۱

به گزارش تازه‌نیوز، بازار خودروهای داخلی چندروزی است که وارد کانال ریزشی شده است، کاهش قیمت‌ها هم تقریبا چشم‌گیر است اما نه به اندازه‌ای که رشد هفته‌های گذشته را جبران کند.

در این میان خبرهایی از شورای رقابت به گوش می‌رسد که گویا قصد دارد فرمول قیمت گذاری پایه خودرو را تغییر دهد.

نایب رییس شورای رقابت درباره فرمول احتمالی تعیین قیمت خودرو گفته است: برای هر محصولی که در داخل کشور تولید می‌شود باید سه خودروی مشابه خارجی شناسایی و میانگین قیمت آن سه خودرو به دلار مشخص شود.

به نقل از اقتصاد‌آنلاین، طبق توضیح دودانگه، سپس قیمت با نرخ ارز مرکز مبادله به ریال تبدیل و با قیمت سازمان حمایت مقایسه شود، این خودروها درجه‌بندی شده و از A تا F طبقه‌بندی می‌شوند. متناسب با این رتبه‌بندی یا قیمت سازمان حمایت انتخاب می‌شود یا متناسب با شرایطی که قیمت پایه رقابتی مشخص می‌شود، شورای رقابت تصمیم بگیرد قیمت دیگری را مبنا قرار دهد.

کارشناسان می‌گویند: فرمول جدید تنها درصورتی می‌تواند بازار را آرام کند که قیمت‌گذاری را واقعی کند. بخشی از افزایش تقاضا  به دلیل وجود مابه‌التفاوت قیمت کارخانه و بازار است که با واقعی شدن قیمت‌ها از بین می‌رود و همچنین می‌تواند زیان خودروسازان را جبران کند. البته ثبات بازار ارز شرط دیگری است که باید محقق شود تا خودرو را از لیست کالاهای سرمایه‌ای خارج کند.

طبق گفته مسئولان شورای رقابت ممکن است این هفته قیمت جدید خودروهای داخلی مشخص شود، حالا باید منتظر ماند و دید که سازوکار فرمول جدید به نفع بازار خودرو خواهد بود یا خیر.

در ادامه قیمت روز محصولات ایران خودرو و سایپا و تغییرات آنها نسبت به روز گذشته را می‌خوانید؛

قیمت محصولات ایران خودرو

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ به ۵۳۰میلیون رسیده است و نسبت به روز گذشته ۶۰ میلیون ارزان شده است. با این حال ۲۰۶ نسبت به هفته گذشته ۱۰ میلیون گران شده است.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۵  به ۶۱۵ میلیون رسید که طی روز گذشته ۱۰میلیون ارزان شده است. این خودرو هنوز نسبت به هفته  گذشته ۲۵میلیون گران است.

قیمت پژو ۲۰۷ دستی پانوراما ۷۰۰ میلیونی شد که به معنای کاهش ۳۰میلیونی نسبت به روزگذشته است. این خودرو طی سه روز گذشته ۱۴۰ میلیون ارزان شده است.
قیمت تارا دنده ای با کاهش ۱۰ میلیونی به ۷۷۰ میلیون تومان رسید. این خودرو هفته گذشته ۱۱۰میلیون ارزان تر بود.

قیمت دنا اتوماتیک توربو پلاس به حوالی ۹۰۵ میلیون تومان رسیده است. این خودرو طی سه روز ۲۵ میلیون ارزان شده است. با این حال دنا نسبت به هفته گذشته ۸۵میلیون گران شده است.

قیمت رانا پانوراما پلاس به ۶۵۰ میلیون تومان رسید که به معنای ثبات است. رانا هم طی یک هفته افزایش ۱۲۰میلیونی را به ثبت رسانده است.

قیمت سمند EF۷ حوالی ۵۶۰ میلیون تومان است که تغییر نکرده است. با این حال سمند طی یک هفته ۶۵ میلیون گران شده است.

قیمت سمند سورن پلاس بنزینی هم ۶۱۰ میلیونی شده است که نسبت به روز گذشته ۲۰ میلیون ارزان شده است.

قیمت وانت آریسان هم به ۴۲۰ میلیون تومان رسیده است  که نسبت به روز گذشته ۱۰ میلیون ارزان شده است.

قیمت محصولات سایپا

قیمت پراید ۱۵۱ پلاس به ۳۲۰ میلیون تومان رسید که به معنای ثبات طی روز گذشته است.  این خودرو هفته گذشته ۴۵ میلیون ارزان تر بود.

قیمت پراید ۱۵۱ SE  با کاهش ۲ میلیونی به ۲۹۸ میلیون تومان رسیده است. اما طبق بررسی نمودار تغییر قیمت ها این خودرو هفته گذشته ۲۸میلیون ارزان تر بود.

قیمت ارزان ترین مدل پراید یعنی پراید ۱۵۱ SE مدل ۹۹ هم به ۲۷۵ میلیون تومان رسیده است.

قیمت تیبا صندوق دار SX بنزینی ۳۵۵ میلیون است که به معنای ثبات است. این خودرو طی سه روز ۲۰ میلیون ارزان شده است. گفتنی است این خودرو  طی یک هفته گذشته ۴۰میلیون گران شده است.

قیمت تیبا هاچ بک پلاس هم به ۳۶۵ میلیون رسیده است که نسبت به دو روز گذشته ۱۵ میلیون ارزان شده است.

قیمت تیبا EX هاچ بک امروز ۳۶۰ میلیون تومان اعلام شده است.

قیمت ساینا S دنده ای‌ حوالی ۳۷۵میلیون تومان شده است که نسبت به روز گذشته ثابت شده است. این خودرو هفته گذشته  ۳۵میلیون ارزان تر بود.

قیمت ساینا پلاس دنده ای هم به ۳۷۵ میلیون تومان رسیده است.

قیمت کوییک دنده ای R حوالی ۳۸۰میلیون رسید که نسبت روز گذشته ۱۰ میلیون ارزان شده است. با این حال کوییک طی هفت روز گذشته ۴۰ میلیون افزایش را به ثبت رسانده است.

قیمت کوییک دنده ای S هم ۱۰ میلیون ارزان شد و به ۳۷۵ میلیون رسید. این خودرو طی دو روز گذشته ۱۵ میلیون ارزان شده است.

قیمت کوییک R پلاس اتوماتیک هم به ۴۹۰میلیون تومان رسید که نسبت به روز گذشته ثابت مانده است.

قیمت شاهین سایپا ۶۶۰ میلیون است که نسبت به روز گذشته ۲۰ میلیون ارزان شده است. شاهین طی هفته گذشته ۷۰میلیون افزایش را به ثبت رسانده است.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد