خودرو ٦ تا ١٠ درصد ارزان شد/ کاهش ۱۰۰ میلیون تومانی بعضی خودرو‌ها

به دنبال کاهش نرخ ارز، قیمت‌ها در بازار خودرو نیز کاهش یافت؛ به گونه‌ای که قیمت انواع خودرو بین ۱۰ درصد کاهش داشته است.
خودرو ٦ تا ١٠ درصد ارزان شد/ کاهش ۱۰۰ میلیون تومانی بعضی خودرو‌ها

به گزارش ایبنا، سعید موتمنی از کاهش شش تا ۱۰ درصدی قیمت خودرو در بازار خبر داد و اظهار کرد: این کاهش قیمت را چه در خودرو‌های داخلی و چه در خودرو‌های مونتاژی و حتی خودرو‌های وارداتی داشته‌ایم. به طور مثال پژو پارس یا ۲۰۶ تیپ ۲ هریک حدود ٣٥ میلیون تومان ارزان شده و از کانال ۵۵۰ میلیون تومان به محدوده ۵۱۵ میلیون تومان بازگشته‌اند. تیبا از ۳۵۵ میلیون تومان به ۳۳۵ میلیون تومان یا تیبا ۲ از ۳۷۰ میلیون تومان هم فراتر رفته بود به ۳۲۵ میلیون تومان بازگشته است. در محصولاتی نظیر هایما هم ۷۰ الی ۸۰ میلیون تومان کاهش قیمت دیده می‌شود. هرچه خودرو‌ها قیمت بالاتری داشتند، درصد کاهش قیمت نیز بیشتر بوده است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران تصریح کرد: با توجه به اینکه خودرو به کالای سرمایه‌ای تبدیل شده است، چنانچه ثبات ارزی وجود داشته باشد، افزایش قیمت چندانی ایجاد نخواهد شد، اما طی چند هفته گذشته که نرخ ارز صعودی بود به تبع در بازار خودرو نیز علیرغم اینکه مشتری هم نبود، اما قیمت‌ها افزایشی بود و قیمت‌های اعلامی توسط فروشندگان بالا بود؛ اما طی روز‌های اخیر که نرخ ارز کاهش پیداکرده، قیمت خودرو‌ها هم کاهش یافته است.

مشتری برای خرید به بازار خودرو نمی‌آید

موتمنی خاطر نشان کرد: باتوجه به اینکه در حال حاضر نرخ ارز در نوسان است، مشتری هم برای خرید خودرو حتی باوجود اینکه شب عید است و هر ساله در این مقطع افزایش تقاضا وجود داشت، اما مردم منتظر چند روز ثبات نرخ ارز و حتی کاهش بیشتر قیمت‌ها هستند. در حال حاضر بیشتر همه فروشنده هستند و دارندگان خودرو تمایل دارند خودرو در اختیار خود را بفروشند، اما همانطور که اشاره شد، مراجعه کننده‌ای برای خرید خودرو به بازار وجود ندارد و همه به امید کاهش بیشتر قیمت‌ها هستند.

به گزارش ایسنا، همچنین وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز به نقل از سعید موتمنی از کاهش قیمت خودرو‌ها در بازار خبر داده و گفته بود: به طور مثال قیمت خودرو هایما اس ۷ از یک میلیارد و ۷۳۰ میلیون تومان به حدود یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان رسیده و برخی از خودرو‌های خارجی نیز تا ۱۰۰ میلیون تومان کاهش قیمت داشته‌اند.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد