رشد ۳۰ درصدی تولید خودرو تا پایان تیر

مدیرکل صنایع خودروی وزارت صنعت، معدن و تجارت از تولید حدود ۴۴۳ هزار دستگاه خودرو از ابتدای امسال تا پایان تیر خبر داد که در هم‌سنجی با سال گذشته رشد ۳۰ درصدی نشان می‌دهد.
رشد ۳۰ درصدی تولید خودرو تا پایان تیر

عبدالله توکلی لاهیجانی افزود: شاهد به ثمر نشستن برنامه‌های تحولی دولت سیزدهم در حوزه تولید و تنظیم بازار خودرو هستیم و تمرکز بر فناوری های نوین در صنعت خودرو با تکیه بر توان شرکت‌های دانش بنیان در اولویت قرارگرفته است.

وی بیان‌داشت: از ابتدای امسال تاکنون نزدیک‌به ۳۶۳ هزار دستگاه خودروی سواری بصورت عبور مستقیم و کامل تولید شده که در مقایسه با ۲۵۷هزاردستگاه تولید کامل مدت مشابه پارسال، رشد ۴۱ درصدی را نشان می‌دهد.

توکلی لاهیجانی ادامه‌داد: در مدت یاد شده ۵۱ هزاردستگاه خودروی وانت در کشور تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال از ۵۲ درصد رشد برخوردار بوده است.

وی ادامه‌داد: علاوه بر این، در چهار ماهه نخست امسال حدود ۹۹۰ دستگاه خودروی ون تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۶۰ درصد رشد را نشان می‌دهد. در این مدت نزدیک به ۷۱۵ دستگاه مینی بوس و اتوبوس نیز تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال بیان‌گر سه‌درصد رشد است.

این مقام مسوول وزارت صمت گفت: تولید حدود ۱۳هزار و ۷۰۰دستگاه انواع خودروی سنگین (کامیون، کامیونت و کشنده) و رشد ۷۷ درصد تولید در این حوزه، از دیگر آمار قابل ذکر است.

وی اضافه‌کرد: علاوه بر این در چهار ماهه نخست امسال بیش از ۹۰هزار دستگاه خودرو در بخش خصوصی تولید شد که در مقایسه با تولید ۴۸هزار دستگاه مدت مشابه پارسال، نزدیک به ۸۹ درصد رشد تولید را نشان می‌دهد.

توکلی لاهیجانی تصریح‌کرد: برای نخستین بار در پایان سال گذشته به همت انجمن‌ها وکارگروه‌های تخصصی که با وزارت صنعت، معدن و تجارت همکاری می‌کنند، گزارشی تحلیلی به همراه داده های تولید کیفیت بهره‌وری و غیره در صنعت خودروی کشور منتشر و با استقبال دست اندرکاران این صنعت مواجه شد. همچنین از سال گذشته آمارنامه خودروی کشور به صورت ماهانه منتشر می‌شود.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد