رونمایی از خودروی بایک شرکت دیار خودرو در تهران/ کپی‌ تمام‌عیار از جیپ و تویوتا

شرکت دیار خودرو در پنجمین دور از نمایشگاه خودرو تهران با دست پر حاضر شد و محصولاتی مانند بایک bj40، bj60، bj80 و بایک x55 را در معرض دید عموم قرار داد.
رونمایی از خودروی بایک شرکت دیار خودرو در تهران/ کپی‌ تمام‌عیار از جیپ و تویوتا

پیش از برگزاری نمایشگاه خودرو تهران خبری مبنی بر خرید بخش از سهام تیگارد موتور و دیار خودرو توسط شرکت ماموت خودرو در فضای رسانه‌ای مطرح شد، اما با برگزاری نمایشگاه و حضور دو شرکت نامبرده در کنار سایر شرکت‌های زیرمجموعه شرکت ماموت خودرو مهر تاییدی بر این خبر زده شد. شرکت تیگارد موتور در این دور از نمایشگاه با دو خودرو یعنی تیگارد  x35 و پیکاپ l7 پلاس حضور یافت.

 همچنین شرکت دیار خودرو نیز با دست پر به این نمایشگاه آمد و محصولاتی مانند: بایک bj40، bj60، bj80 و بایک x55 را در معرض دید عموم قرار داد. در ادامه به بررسی محصولات جدید دیار خودرو که برای نخستین بار به نمایش گذاشته شدند خواهیم پرداخت.

معرفی دیار خودرو

دیار خودرو شریک تجاری خودروسازی بایک چین، پیش از این نیز محصولاتی مانند بایک سابرینا، بایک x25  و بایک سنوا را در بازار خودرو کشورمان عرضه کرده است. اما اکنون شرکت دیار خودرو با سبدی متنوع تر از محصولات شرکت بایک که در زمره خودروسازان مطرح چینی است در بازار خودرو حضور یافته  و بنا دارد برای گام نخست اقدام به مونتاژ بایک bj40 در کنار واردات سایر محصولات خود نماید.

جیپ رنگلر چینی

بایک bj40  شباهت بسیار زیادی به جیپ رنگلر دارد و به نوعی می‌توان آن را یک کپی زیبا و متناسب از این خودرو جذاب آمریکایی دانست. این خودرو یک suv به شمار می‌آید که با بهره‌مندی از یک موتور 2 لیتری چهار سیلندر توربو شارژ میتواند 225 اسب بخار قدرت و 380 نیوتن متر گشتاور را به چهار چرخ این خودرو منتقل نماید. به نظر می‌رسد با توجه به ظاهر زیبا و توانایی‌های فنی بالا این محصول بتواند فروش خوبی را در بازار تجربه کند.

جی‌کلاس ارزان قیمت

بایک bj80 یک کپی تمام‌عیار از مرسدس بنز جی‌کلاس به شمار می‌آید؛ این محصول با پیروی از فرم پردازی مکعبی شکل و طراحی مشابه اجزای بدنه خودروی جی کلاس توانسته نظر همگان را به خود جلب نماید. در خصوص مشخصات فنی و امکانات رفاهی این محصول اطلاعات دقیق از سوی شرکت دیار خودرو ارائه نشده اما در بازار‌های جهانی بایک BJ80 با دو موتور 2.3 و 3 لیتری توربوشارژر عرضه می‌شود که هر کدام به ترتیب 231  و 280 اسب بخار تولید می‌کنند.

محصولی شبیه تویوتا

طراحی بدنه بایک bj60 شباهت زیادی به محصولات تویوتا دارد و این در صورتی است که چراغ‌های این خودرو یادآور محصولات شرکت جیپ است. این خودرو در حقیقت یک suv هیبرید به شمار می‌آید و به نوعی می‌توان گفت دیار خودرو سعی کرده است تا با معرفی این محصول از قطار برقی سازی صنعت خودرو عقب نماند. Bj60 از یک موتور 2 لیتری توربو شارژ به همراه یک موتور برقی با ظرفیت 48 ولت بهره‌می‌برد که در نهایت این غول چینی را با 270 اسب بخار قدرت و 406 نیوتن متر گشتاور به حرکت در می‌آورد.

مطالب بیشتر: 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد