ری را؛ اولین کراس اوور ملی در راه بازار + تصاویر

ایران خودرو، بزرگترین شرکت خودروسازی ایران، سال گذشته خودروی جدید خود را به نام "ری را" به عنوان اولین کراس اوور ملی ایران معرفی کرده است.
ری را؛ اولین کراس اوور ملی در راه بازار + تصاویر

این خودرو، که بعد از رونمایی در سال گذشته، حالا آماده برای مراحل تست فنی شده و برای دریافت پلاک آزمایشی به مراجع قانونی مراجعه کرده است.

در تصاویر بدست آمده از حضور این خودرو در مرکز تعویض پلاک، برای اولین بار تصویری از فضای داخلی این خودرو دیده می‌شود.

این کراس اوور، که در ابتدا با کد K125 شناخته شد، بر اساس پلتفرم نسل اول پژو 2008 توسعه یافته است. اکنون با نام IKP1 و بر پایه پلتفرم PF1 توسعه پیدا کرده که قبلا به عنوان زیرساخت تارا استفاده شده بود. بنابراین، خودرو "ری" از لحاظ اندازه و ابعاد، انتظار می‌رود در کلاس B همچون نیسان جوک، سیتروئن C3 و پژو 2008 قرار گیرد.

ریرا کراس اوور ملی

مشخصات فنی کراس اوور ملی ری را

"ری" بر پایه پلتفرم IKP1 طراحی و ساخته شده است و طبق اعلام ایران خودرو، این خودرو در سه مدل V1, V2 و V3 و با دو نوع موتور TU5P با قدرت 113 اسب بخار و TC7 با قدرت 168 اسب بخار در بازار عرضه خواهد شد. مدل اول با یک گیربکس دستی 6 سرعته و دو مدل دیگر با گیربکس اتوماتیک 6 سرعته تجهیز شده است.

طراحی ری را

طراحی ری را

از لحاظ ظاهری این خودرو شبیه به نسل قبلی هیوندای سانتافه است و همین موضوع نیز با واکنش‌های مختلفی مواجه شد و مورد انتقاد کارشناسان قرار گرفت.اما حالا بر اساس تصاویر جدید بنظر می‌رسد این خودرو از چهره خوبی برخوردار است و طرح نهایی از پختگی و شرایط تقریبا مناسبی برخوردار است که این خودرو را به محصول قابل توجه تبدیل کرده است. فضای داخلی ری را ایران خودرو البته هنوز به طور واضح مشخص نیست اما با توجه به تصویر بدست آمده بنظر می‌رسد که هنوز کامل نشده و فضاهای خالی در داشبورد نشانگر این موضوع است و بنظر می‌رسد که از لحاظ ظرافت فضای داخلی ریرا هنوز جای کار زیادی دارد و امیدواریم طراحان و تامین کنندگان ایران خودرو ظرافت و کیفیت لازم را در این خودرو بکار ببرند تا شاهد یک فضای داخلی و داشبورد باکیفیت در این خودرو باشیم.

این خودرو با تجهیزات و امکاناتی مانند دوربین 360 درجه، دوربین عقب، سیستم های AEB,ESC,TCS و BAS ، سیستم سرگرمی، صفحه نمایش لمسی، کیسه هوای جانبی و پرده ای، ترمز الکتریکی و بسیاری امکانات دیگر تجهیز شده است. در صورت عرضه نهایی این خودرو توسط ایران خودرو تنوع و کیفیت امکانات این خودرو، آن را به یکی از خودروهای برجسته بازار تبدیل خواهد کرد.

مطالب پیشنهادی: 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد