قیمت تیگو 5 صفر در بازار آزاد/ ادامه سقف‌شکنی‌ به‌رغم توقف تولید

قیمت خودرو طی ماه‌های اخیر ترمز بریده و همچنان به روند صعودی خود ادامه می‌دهد. خودروی تیگو 5 نیز از این قافله عقب نمانده و به‌رغم توقف تولید، همانند دیگر خودروها افزایش قیمت را تجربه می‌کند.
قیمت تیگو 5 صفر در بازار آزاد/ ادامه سقف‌شکنی‌ به‌رغم توقف تولید

به گزارش تجارت نیوز، تیگو 5 IE در سال 1400 توسط مدیران خودرو توقف تولید خورد، اما هنوز هم مدل‌های صفر کیلومتر آن در بازار پیدا می‌شود.

تیگو 5 صفر کیلومتر با مدل 1400 در فروردین ماه 1402 طبق قیمت‌های اعلامی برخی از سایت‌های خرید و فروش خودرو، هم‌اکنون در محدوده یک میلیارد و 579 میلیون تومان در بازار داخل کشور معامله می‌شود.

همچنین در صورت پیدا کردن مدل 1399 این کراس‌اوور چینی در بازار، می‌توان آن را با 50 میلیون پایین‌تر، یعنی یک میلیارد و 439 میلیون تومان خریداری کرد.

بررسی اجمالی تیگو 5 IE

تیگو 5 اواخر سال 1395 توسط مدیران خودرو مونتاژ و در بازار داخل کشور عرضه شد. پس‌از دو سال، یعنی در سال 1397 این شرکت یک به‌روزرسانی روی این مدل انجام داد که تغییراتی اندک مانند تریم داخلی جدید، سنسورهای جلو و عقب، نمایشگر 10 اینچی و چراغ خوش‌آمد گویی با لوگوی چری را تجربه کرد.

یکی از بزرگ‌ترین نقاط ضعف تیگو 5 IE مشخصات فنی ضعیف این کراس‌اوور چینی نسبت به بدنه بزرگ آن است.

پیشرانه‌ای که روی این خودرو قرار دارد، یک موتور چهار سیلندر با حجم دو لیتر و تنفس طبیعی است که 139 اسب‌بخار قدرت و 182 نیوتن‌متر گشتاور را تولید می‌کند. گیربکس 7 سرعته CVT، این قدرت تولیدی را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.

رقبای تیگو 5 در بازار

باتوجه به قیمتی که مدل 1400 این خودرو در بازار دارد، می‌توان به جک S3 اشاره کرد که در فروردین ماه 1402 به قیمت یک میلیارد و 340 میلیون تومان در بازار معامله می‌شود.

جک-S3

همچنین کراس‌اوور فردا SX5 نیز می‌تواند دیگر رقیب تیگو 5 در بازار باشد که به قیمت یک میلیارد و 450 میلیون تومان معامله می‌شود.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد