قیمت این ۴ خودرو داخلی از یک میلیارد تومان گذشت

قیمت ۴ خودرو داخلی در بازار از یک میلیارد تومان گذشته است، در جدول زیر قیمت ۴ خودرو و مشخصات آن آمده است.
قیمت این ۴ خودرو داخلی از یک میلیارد تومان گذشت

به گزارش سلام نو به نقل از فرارو، نسخه‌های اتوماتیک دنا پلاس، تارا، ۲۰۷ و تندر ۹۰ در بازار آزاد بیش از یک میلیارد معامله می‌شوند.

دنا پلاس اتوماتیک گران‌ترین محصول کارخانه‌ای داخلی است که در بازار آزاد یک میلیارد و ۸۰ میلیون قیمت دارد. قبل از عید دنا پلاس اتوماتیک را در بازار ۸۷۵ میلیون تومان می‌فروختند و در چهار هفته‌ای که از شروع سال جدید گذشته، قیمت آن ۲۰۵ میلیون که معادل تقریبا ۲۵ درصد است، جهش داشته. به‌جز دنا پلاس اتوماتیک، سه‌تا مدل اتوماتیک دیگر الان در بازار بیش از یک میلیارد معامله می‌شوند؛ تندر ۹۰ پلاس اتوماتیک، تارا اتوماتیک و پژو ۲۰۷ اتوماتیک. تندر ۹۰ تقریبا چهار سال قبل از خط تولید کنار رفت، اما تارا اتوماتیک، ۲۰۷ اتوماتیک و دنا پلاس اتوماتیک در یکی، دو سال گذشته پا به خیابان‌ها گذاشتند و الان در بازار آزاد بین ۱۰۵ تا ۱۲۰ درصد بیشتر از نرخ کارخانه فروخته می‌شوند.

۱- تندر ۹۰ پلاس اتوماتیک؛ یک میلیارد و ۱۶۰ میلیون

قیمت تندر ۹۰ پلاس اتوماتیک در بازار آزاد به یک میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان رسیده است. مدلی که تولیدش سال ۹۸ متوقف شد و حالا قرار است چیزی به اسم ال ۹۰ ایرانی اواخر امسال به‌جای آن وارد بازار شود. البته وقتی می‌گوییم قیمت تندر ۹۰ پلاس اتوماتیک از مرز یک میلیارد عبور کرده منظورمان چندتا مدل باقی‌مانده‌ای است که در آگهی‌های پلتفرم‌های خریدوفروش تعدادشان به اندازه انگشتان یک دست نمی‌رسد. از طرفی تندر ۹۰ پلاس دنده‌ای صفرکیلومتر را حدود ۹۵۰ تا ۹۸۰ میلیون تومان معامله می‌کنند و قیمت تندر ۹۰ دنده‌ای صفرکیلومتر تقریبا ۹۰۰ میلیون تومان است. پیشرانه K۴M تندر ۹۰ پلاس اتوماتیک ۱.۶ لیتر حجم دارد و شتاب آن ۱۱.۷ ثانیه تخمین زده می‌شود. مصرف سوخت ترکیبی ۹.۲ لیتری تندر ۹۰ پلاس اتوماتیک از اشتهای نسبتا بالای آن در این بخش حکایت دارد

۲- تارا اتوماتیک؛ یک میلیارد و ۶۵ میلیون

تارا اتوماتیک یکی دیگر از مدل‌های داخلی است که در بازار آزاد بیش از یک میلیارد معامله می‌شود. الان که به آخرین روزهای فروردین رسیدیم، قیمت تارا اتوماتیک در بازار آزاد یک میلیارد و ۶۵ میلیون تومان است و این مدل را یک سال قبل می‌توانستیم حدود ۵۷۵ میلیون تومان بخریم. یعنی ظرف یک سال قیمت تارا اتوماتیک در بازار آزاد ۸۵ درصد جهش داشته است. البته همان عدد یک میلیارد و ۶۵ میلیون را در صفحه‌های اقتصادی سایت‌های خبری به‌عنوان قیمت تارا اتوماتیک در بازار آزاد می‌بینیم و اگر سری به جدیدترین آگهی‌های منتشر شده بزنیم، با ارقام بیشتری برای این محصول روبرو می‌شویم. طوری که در سایتی مثل دیوار ارقام بالای یک میلیارد و ۸۰ میلیون تومان نمایش داده نمی‌دهد. تارا اتوماتیک بعد از مجوزی که ایرانخودرو از شورای رقابت بابت افزایش قیمت‌ها دریافت کرد، در نمایندگی چیزی نزدیک ۴۷۷ میلیون تومان فروخته می‌شود. نسخه دنده‌ای تارا هم در کارخانه و بازار به‌ترتیب ۳۷۴ میلیون تومان و ۸۶۰ میلیون تومان فروخته می‌شود.

۳- پژو ۲۰۷ اتوماتیک؛ یک میلیارد و ۸۰ میلیون

پژو ۲۰۷ اتوماتیک را ایرانخودرو از این به بعد تقریبا ۴۰۰ میلیون تومان می‌فروشد، اما در بازار آزاد قیمت آن به یک میلیارد و ۸۰ میلیون تومان رسیده است. مدلی که از سال ۱۴۰۱ با موتور TU۵ پلاس روانه بازار شده و در نسبت به فروردین پارسال قیمتش ۱۰۳ درصد یعنی کمی بیش از دوبرابر، افزایش پیدا کرده است. چون فروردین ۱۴۰۱ خرید پژو ۲۰۷ اتوماتیک در بازار آزاد حدود ۵۳۰ میلیون تومان تمام می‌شد. قیمت پژو ۲۰۷ اتوماتیک درحالی از مرز یک میلیارد عبور کرده که نسخه دنده‌ای آن را ۸۳۰ میلیون تومان می‌فروشند و پژو ۲۰۷ اتوماتیک MC یا همان ۲۰۷ دورنگ را یک میلیارد و ۵۰ میلیون تومان دست به دست می‌کنند.

۴- دنا پلاس اتوماتی؛ یک میلیارد و ۸۰ میلیون

دنا پلاس اتوماتیک گران‌ترین عضو خانواده نسبتا پرجمعیت دنا به‌حساب می‌آید. الان که قیمت دنا پلاس اتوماتیک به یک میلیارد و ۸۰ میلیون تومان رسیده، دنا پلاس شش‌دنده را در بازار آزاد حدود ۹۲۵ میلیون تومان و دنا پلاس ساده را ۸۲۰ میلیون تومان می‌فروشند. دنا معمولی هم که به اسم دنا تیپ یک معروف است و ارزان‌ترین دنا محسوب می‌شود، ۸۰۰ میلیون تومان قیمت دارد. برگردیم به دنا پلاس اتوماتیک. همان مدلی که گران‌ترین دنا فعلی است و در کارخانه قیمتش تقریبا ۵۲۳ میلیون است. یعنی گران‌ترین محصول کارخانه ایرانخودرو است که اختلاف قیمتش بین کارخانه و بازار چیزی نزدیک ۱۰۶ درصد برآورد می‌شود. فروردین پارسال دنا پلاس اتوماتیک ۴۶۵ میلیون تومان قیمت داشت و می‌توانیم افزایش قیمت آن را در این یک سال تقریبا ۱۳۰ درصد بدانیم.

چهار خودرو داخلی که بیش از یک میلیارد معامله می‌شوند

خودرو

قیمت کارخانه

قیمت بازار آزاد

تندر ۹۰ پلاس اتوماتیک

توقف تولید

یک میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان

تارا اتوماتیک

۴۷۷ میلیون تومان

   یک میلیارد و ۶۵ میلیون

پژو ۲۰۷ اتوماتیک

۴۰۰ میلیون تومان

یک میلیارد و ۸۰ میلیون تومان

دنا پلاس اتوماتیک

۵۲۳ میلیون تومان

یک میلیارد و ۸۰ میلیون تومان

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد