فیس لیفت جدید اشکودا اکتاویا 2023: مشخصات، قیمت و تاریخ عرضه

اشکودا در حال آزمایش اکتاویای به روز شده خود در مدل های هاچ بک و استیت است.
فیس لیفت جدید اشکودا اکتاویا 2023: مشخصات، قیمت و تاریخ عرضه

اشکودا اکتاویا یکی از خودروهای مورد علاقه ما است. ما مدل فعلی را آنقدر دوست داریم که حتی در سال 2020 جایزه بهترین خودروی سال خود را به آن دادیم، اما اشکودا روی موفقیت‌های خود تکیه نمی‌کند زیرا قرار است اکتاویا فیس لیفت شده در اواخر سال 2023 عرضه شود. انتظار می‌رود یک اکتاویای به روز شده در اواخر امسال رونمایی شود و ما قبلاً آن را در حال آزمایش در هر دو مدل بدنه هاچ‌بک و استیت مشاهده کرده‌ایم.

از عکس‌های جاسوسی ما می‌توانیم ببینیم که نسل چهارم اکتاویا ظاهر خودروی فعلی را حفظ می‌کند. مدل هاچ بکی که ما از آن استفاده کردیم به نظر می رسد مشخصات بالاتری نسبت به مدل قبلی داشته باشد و می توانیم جلوپنجره پایینی متفاوتی را با ورودی های هوای جانبی مشابه مدل های جذاب vRS ببینیم.

vRS اسپرت‌تر دارای رینگ‌های آلیاژی بزرگ‌تر، کالیپرهای ترمز قرمز و آینه‌های درب مشکی خواهد بود. قسمت عقب کاملاً با استتار پوشانده شده است اما به نظر می رسد که دارای چراغ های عقب جدید و سپر عقب و اسپویلر اصلاح شده باشد.

مدل استیت دارای طراحی جدید سپر جلو و چراغ‌های جلو و همچنین رینگ‌های آلیاژی کوچک‌تر و آینه‌های درب همرنگ بدنه است. استتار بیشتری در قسمت عقب وجود دارد، اما با طراحی ساده‌تر سپر عقب در دریچه.

فیس لیفت جدید اشکودا اکتاویا 2023فیس لیفت جدید اشکودا اکتاویا 2023

پلت فرم و موتورهای اشکودا اکتاویا

زیربنای اشکودا اکتاویا جدید، همان پلت فرم MQB Evo با خودروی فعلی خواهد بود، بنابراین می‌توان انتظار داشت که طیفی از پیشرانه‌های مشابه به کار رود. موتور سه سیلندر 1.0 لیتری بنزینی 108 اسب بخاری و سپس نسخه 1.0 لیتری هیبریدی ملایم آن واحد که با گیربکس 7 سرعته اتوماتیک DSG عرضه می شود، آغاز خواهد شد. بالاتر از آن ها، 1.5 لیتری TSI بنزینی با 148 اسب بخار است که به صورت هیبریدی ملایم نیز موجود است.

اشکودا احتمالاً مجموعه ای از پیشرانه های 2.0 لیتری توربوشارژ دیزلی را حفظ خواهد کرد که از نسخه های 114 اسب بخاری، 148 اسب بخاری و 197 اسب بخاری تشکیل شده است. سپس موتور 2.0 لیتری بنزینی و 1.4 لیتری بنزینی با فناوری هیبریدی پلاگین - هر دو با 242 اسب بخار قدرت هستند. چهار چرخ متحرک باید دوباره در برخی از مدل های قدرتمندتر موجود باشد.

ما انتظار داریم که اکتاویا سیستم اطلاعات سرگرمی خود را به روز کند که از صفحه نمایش لمسی 10 اینچی مرکزی با ناوبری ماهواره ای، اندروید اتو و اپل کارپلی بی سیم و صفحه نمایش 10 اینچی راننده تشکیل شده است. خود سیستم مقدار زیادی از فولکس واگن گلف قرض می گیرد - که خود در سال 2022 ارتقای سیستم اطلاعات سرگرمی دریافت کرد.

فیس لیفت اکتاویا باید اواخر امسال به طور کامل معرفی شود. قیمت هنوز اعلام نشده است، اما احتمالاً افزایش اندکی نسبت به قیمت اولیه 24540 پوندی مدل فعلی وجود دارد.

فیس لیفت جدید اشکودا اکتاویا 2023فیس لیفت جدید اشکودا اکتاویا 2023فیس لیفت جدید اشکودا اکتاویا 2023

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد