مانعی جدید در واردات خودرو به کشور

یک نماینده مجلس با تاکید بر این که در حال تکمیل اطلاعات است تا مستند صحبت کند، گفت: به نظر می‌رسد علت کند بودن واردات خودروهای نو به مانع‌تراشی‌های سازمان استاندارد بازمی‌گردد.
مانعی جدید در واردات خودرو به کشور

در حالی اخیرا واردات خودروهای کارکرده با موافقت مجمع تشخیص مصلحت نظام مواجه شد و از این سد عبور کرد و بحث‌ها و تحلیل‌ها پیرامون واردات این خودروها شکل گرفته است که هنوز واردات خودروهای نو که ثبت‌نام و ثبت سفارش آن از اسفند سال قبل آغاز شده بود به سرانجام مطلوبی نرسیده است.

این وضعیت سبب طرح دو پرسش شده است، اول این که چرا واردات خودروهای نو کند و لاک‌پشتی است و مانع اصلی چیست و دوم این که حالا که واردات خودروهای نو با چنین وضعیتی مواجه شده است، واردات خودروهای کارکرده به دلیل شرایط متفاوت‌تر و دست دوم بودن آنها چه سرنوشتی پیدا خواهد کرد؟

در همین رابطه جلال رشیدی کوچی، عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: علی‌رغم این که یک سال از مصوبه واردات خودروهای نو گذشته، عملا می‌بینیم که خودرویی وارد کشور نشده و اگر هم شده خیلی کم بوده است.

رشیدی کوچی افزود: این موضوع را پیگیری کرده‌ام و به یک‌سری نکات جالبی رسیده‌ام. سربسته عرض کنم به نظرمی‌رسد مجموعه سازمان استاندارد آنطور که باید در این مسیر همراهی نمی‌کند. سازمان استاندارد در حال مانع‌تراشی روی این موضوع است، در حال تکمیل اطلاعات در این‌باره هستم تا مستند صحبت کنم.

این نماینده مجلس گفت: آنطور که به من خبر رسیده به دلیل تاییدیه استاندارد است که هنوز نتوانسته‌ایم خودروهای نو را وارد کنیم که این هم در نوع خود عجیب است که سازمان استاندارد از خودروهای شرکتی مثل تویوتا و یا نیسان ایراد گرفته که نمی‌دانم با چه سیستم استانداری است.

بیشتر بخوانید: قیمت ۲۵ خودروی پرفروش ایران خودرو و سایپا در بازار به‌روز شد + جدول

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد