جدیدترین زمان نوبت‌دهی بزرگترین طرح فروش خودرو

اکوایران: بزرگترین طرح پیش‌فروش خودرو در اسفندماه 1401 آغاز شد. این اولین طرح فروشی است که مکانیزم قرعه‌کشی طی آن حذف می‌شود و مکانیزم نوبت‌دهی جایگزین آن خواهد شد.
جدیدترین زمان نوبت‌دهی بزرگترین طرح فروش خودرو

براساس اعلام مدیران صمت در این طرح فروش، محصولات شرکت‌های خودروساز در قالب پیش‌فروش در دسترس متقاضیان قرار خواهد گرفت.

به گزارش اکوایران، صمت از جدیدترین زمان نوبت‌دهی به متقاضیان در بزرگترین طرح پیش‌فروش خودرو رونمایی کرد. سخنگوی صمت در این ارتباط گفت نوبت‌دهی به متقاضیان برای زمان تحویل خودروها در اواخر فروردین سال جاری تعیین تکلیف خواهد شد. البته امید قالیباف احتمال مشخص شدن نوبت‌دهی خودروهای عرضه شده در اوایل اردیبهشت امسال را رد نکرد.  

وزارت صمت بعد از اتمام مرحله اول و افتتاح حساب وکالتی توسط مشتریان، مرحله دوم را نیز از 26 اسفند تا 29 اسفند سال گذشته در دسترس متقاضیان قرار گرفت. متقاضیان باید در این مرحله علاوه بر تکمیل فرآیند ثبت نام نسبت به انتخاب خودروی مورد نظر خود نیز اقدام کنند. با توجه به ناهماهنگی میان شبکه بانکی کشور و وزارت صمت بخشی از متقاضیان از انتخاب خودرو و تکمیل فرآیند ثبت نام جا ماندند. سیاست گذار خودرویی برای جبران این ناهماهنگی دوبار زمان مرحله دوم را تمدید کرد.  هجدهم فروردین امسال امکان نام‌نویسی برای خودرو نیز به پایان رسید تا متقاضیان منتظر زمان اعلام نوبت دهی برای دریافت خودروهای ثبت نامی باقی بمانند.

اظهارات سخنگوی صمت نشان می دهد متقاضیان نباید چندان روی تعیین تکلیف نوبت دهی در اواخر فروردین امسال حساب کنند. با توجه به اینکه اواخر فروردین ماه 1402 با عید فطر همزمان است و سیاست گذار خودرویی مجبور شده تا دوبار مرحله دوم را تمدید کند به نظر می رسد تمدید دوباره بازه زمانی مرحله دوم امکان الک کردن متقاضیان و همچنین برنامه ریزی برای تخصیص خودروهای ثبت نامی از مسیر هماهنگی با شرکت های خودروساز را با تاخیر مواجه کرده است. پیش بینی می شود در بهترین زمان ممکن تعیین زمان نوبت دهی در 10 روز ابتدایی اردیبهشت 1402 عملیاتی شود.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد