جبران قیمت گذاری دستوری با افزایش قیمت لوازم یدکی

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس ایران گفت که در حوزه خودروهای تولیدی، خودروسازان مشمول قیمت‌گذاری هستند، اما به دلیل عدم مداخله نهادهای متولی در بحث لوازم یدکی، این شرکت‌ها به راحتی می‌توانند قیمت این محصولات را افزایش دهند
جبران قیمت گذاری دستوری با افزایش قیمت لوازم یدکی

وی درباره گرانی لوازم یدکی خودرو در بازار اظهار کرد که با اینکه خودروسازان در حوزه قیمت‌گذاری خودروهای تولیدی مشمول قیمت‌گذاری هستند، اما به دلیل عدم مداخله نهادهای متولی در بحث لوازم یدکی، این شرکت‌ها به راحتی می‌توانند قیمت این محصولات را افزایش دهند.

 

نماینده شهرستان شیروان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد که نهادهای متولی مانند سازمان حمایت از مصرف‌کننده و تولیدکننده، تعزیرات حکومتی و غیره باید در صورتی که خودروسازان یا تولیدکنندگان داخلی محصولات را با قیمت‌های بالاتر از ارزش واقعی آنها به بازار عرضه کنند، در این مورد اقدام کنند. وی افزود که شرایط نباید به گونه‌ای باشد که تمرکز بر قیمت خودرو باعث بی‌توجهی به بازار لوازم‌یدکی و قیمت این محصولات شود و مصرف‌کننده از این وضعیت دچار ضرر و زیان شود. نایب کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد که لوازم یدکی کالایی مصرفی است و مصرف‌کنندگان ناچارند هر چند ماه یک‌بار این لوازم را تعویض کنند که گرانی این محصولات موجب افزایش هزینه خانوار و در نتیجه تحت‌تاثیر قرار گرفتن معیشت خانوار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: بازار خودرو آرام بود / آخرین قیمت انواع خودرو؛ یکشنبه ۲۵ تیر + جدول قیمت کامل

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد