هیوندای آیونیک 6 عنوان خودروی سال جهان را از آن خود کرد

سدان برقی در سه دسته لوسید، سیتروئن و کیا جوایز را دریافت می کند.
هیوندای آیونیک 6 عنوان خودروی سال جهان را از آن خود کرد

هیوندای آیونیک 6 برنده جایزه بهترین خودروی سال 2023 جهان شد که روز پنجشنبه در نمایشگاه خودروی نیویورک اعلام شد. این خودروی برقی جذاب از فهرست کوتاهی از سه فینالیست که شامل BMW X1/iX1 و کیا نیرو می‌شود، جایزه را به خود اختصاص داد. هیوندای آیونیک 6 جایگزین هیوندای آیونیک 5 به عنوان خودروی سال جهان شد. همچنین در دو دسته دیگر مقام اول را به خود اختصاص داد.

جوایز خودروی سال جهانی که در سال 2003 تأسیس شد، از هفت دسته تشکیل شده است که برندگان آن در کلاس‌های مختلف خودرو از جمله خودروهای الکتریکی، لوکس، پرفورمنس و شهری اعلام می‌شوند. همچنین جوایز مجزای طراحی اتومبیل جهانی و شخصیت سال اتومبیل جهانی وجود دارد.

هیوندای Ioniq 6 همچنین در خودروی الکتریکی جهانی 2023 جایگاه اول را به خود اختصاص داد و جلوتر از BMW i7 و Lucid Air قرار گرفت. در رده خودروهای لوکس جهانی 2023، Lucid Air در رقابت با جنسیس G90 و BMW 7-series/i7  ، آنها را شکست داد.

کیا EV6 GT برنده جایزه جهانی خودروی پرفورمنس 2023 شد در حالی که در برابر فینالیست هایی شامل نیسان Z و تویوتا GR کرولا بود. سال 2023 برای اولین بار بود که هیچ خودروی پرفورمنس اروپایی در بین سه فینالیست جایزه جهانی خودرو پرفورمنس حضور نداشت.

در بخش جایزه جهانی خودروی شهری 2023 برنده سیتروئن C3 شد. این خودرو جلوتر از Ora Funky Cat و Volkswagen Taigo (Nivus در بازارهای آمریکای جنوبی) قرار گرفت. هیوندای آیونیک 6 در جایزه جهانی طراحی خودرو 2023 پیروز شد و لوسید ایر و رنج روور را در میان فینالیست ها شکست داد. هیوندای آیونیک 6 و لوسید ایر با نامزدی در سه مورد از شش دسته، در رقابت برای کسب بیشترین جوایز در سال 2023 بودند. همچنی BMW i7 در دو بخش نامزد شد.

جوایز جهانی خودرو پیش از نمایشگاه خودروی نیویورک 2023، شخصیت خودروی جهانی 2023 خود را اعلام کرده بود. این جایزه به SanYup Lee، رئیس مرکز طراحی جهانی هیوندای و جنسیس در سئول، کره جنوبی اعطا شد.

هیئت داوران خودروی سال جهانی متشکل از بیش از 100 روزنامه نگار و سردبیر خودرو در سراسر جهان است. آرا به صورت ناشناس تسلیم شده و توسط شرکت حسابداری KPMG بررسی شده است. خودروهای واجد شرایط دریافت این جایزه باید در حجم حداقل 10000 دستگاه تولید شوند و در حداقل دو بازار عمده، حداقل در دو قاره به فروش برسند. برندگان قبلی جایزه کلی خودروی سال جهان عبارتند از هیوندای آیونیک 5 (2022)، فولکس واگن ID.4 (2021)، کیا تلوراید (2020)، جگوار I-Pace (2019) و ولوو XC60 (2018).

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد