علت بی ثباتی در بازار خودرو لو رفت

جوکار گفت: زمانی که اراده‌ای از جانب دولت برای ثبات در صنعت خودرو نباشد شاهد کاهش یا افزایش قیمت‌ها به این‌صورت خواهیم بود و این یعنی بی‌ثباتی در بازار خودرو حکم فرماست.
علت بی ثباتی در بازار خودرو لو رفت

محمدصالح جوکار، رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی درمورد افزایش قیمت خودرو و نحوه مدیریت این صنعت بیان کرد: زمانی که اراده‌ای از جانب دولت برای ثبات در صنعت خودرو نباشد شاهد کاهش یا افزایش قیمت‌ها به این‌صورت خواهیم بود و این یعنی بی‌ثباتی در بازار خودرو حکم فرماست.

وی افزود: بخشی از نوسانات قیمت خودرو و روند صعودی آن به تقاضا و فاصله آن با تولید و بخشی دیگر به دلال‌ها و سفته‌بازهایی مربوط است که وجود دارد. هرچند خودروسازان نیز در این ماجرا دخیل هستند.

جوکار گفت: در سطح بازار کنش یا واکنش ذی‌نفعان اعم از خریداران، تولیدگنندگان، فروشندگان و عوامل دسته دوم و سوم یعنی دلالان نقش مهمی در افزایش قیمت خودرو دارند. متاشفانه در این حوزه به نقطه‌ای نرسیدیم که خودرو به راحتی و مستقیما از تولیدکننده در اختیار مصرف‌کننده قرار بگیرد.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس ضمن اشاره به تاثیر عرضه اشتباه خودرو بر بازار خاطرنشان کرد: متاسفانه عرضه خودرو با تقاضا متناسب نیست. مدتی خودرو در بورس عرضه شد و یا به صورت قرعه کشی و پیش ثبت نام فروخته شد که تمام این روش‌ها یکسری مشکلات عدیده‌ای به بازار اضافه کرد.

او عنوان کرد: علت بسیاری از نوسانات که در بازارهای مختلف شاهد هستیم، کاهش ارزش پول ملی و افزایش قیمت ارز است. اما واردات خودرو می‌تواند تاثیر مستقیمی در بازار داشته باشد و فضا را رقابتی کند و همچنین تاثیر روانی آن نیز قابل انکار نیست.

جوکار تاکید کرد: از سوی دیگر یک‌سری واکنش‌هایی ازسوی برخی افرادی که ذی‌نفع هستند صورت می‌گیرد که نهایتاً قیمت خودرو را افزایش می‌دهد و بازار را به سمتی که می‌خواهند هدایت می‌کنند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس درانتها گفت: واردات خودرو ی دست دوم نیز اخیرا و جدیدا توسط مجلس و شورای عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب و تایید شده است و اجرای آن زمان می‌برد. اما همین مصوبه بار روانی بر بازار داشته و انتظارات تورمی را کمی کاهش داده است.

بیشتر بخوانید: اطلاعیه جدید کرمان موتور برای تکمیل ثبت‌نام متقاضیان خودرو

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد