اولین خودروی الکتریکی استون مارتین در سال 2025 یک SUV خواهد بود

استون مارتین اولین شاسی بلند الکتریکی خود را در سال 2025 معرفی می کند و پس از آن خودروهای اسپرت برقی را. این برند در حال توسعه پلت فرم EV خود با استفاده از موتورهای Lucid است. هدف این است که تا 2030 گزینه های کاملاً برقی برای همه مدل های اصلی ارائه شود.
اولین خودروی الکتریکی استون مارتین در سال 2025 یک SUV خواهد بود

آستون مارتین قرار است سفر الکتریکی خود را آغاز کند که با عرضه یک SUV در سال 2025 و به دنبال آن خودروهای اسپرت برقی آغاز شود. این برند معروف بریتانیایی در حال توسعه پلت فرم خودروی الکتریکی مدولار (EV) خود با استفاده از موتورهای الکتریکی Lucid است. لارنس استرول، رئیس استون مارتین، معتقد است که کمک‌های او به این شرکت حکم شوالیه را تضمین می‌کند. این برند قصد دارد تا سال 2030 یک گزینه کاملاً الکتریکی برای هر یک از مدل های اصلی خود ارائه دهد.

استون مارتین در حال حاضر روی یک پلتفرم مدولار داخلی کار می کند تا بتواند طیف وسیعی از خودروهای خود را از جمله خودروهای GT پایین و اسپورت و همچنین مدل های SUV را تقویت کند. استرول بر اهمیت ادغام بهترین فناوری برای دستیابی به عملکرد بالا در وسایل نقلیه خود تأکید کرد. برای انجام این کار، استون مارتین با شرکت آمریکایی لوسید EV شریک شده و قراردادی به ارزش 182 میلیون پوند امضا کرده است. این همکاری به استون مارتین اجازه می دهد تا به فناوری پیشرفته Lucid، از جمله واحدهای محرک الکترونیکی (EDU) که شامل موتورها، اینورترها و گیربکس ها برای محورهای عقب خودروهای استون مارتین است، دسترسی پیدا کند. این EDU ها از طریق کالیبراسیون و نرم افزار سفارشی برای محصولات استون مارتین طراحی خواهند شد.

فناوری موجود Lucid که قادر به ارائه بیش از 1200 اسب بخار قدرت است، پایه و اساس خط تولید خودروهای برقی استون مارتین خواهد بود. مدل‌های آینده استون مارتین، با این حال، دارای چهار موتور خواهند بود، با یک واحد محرکه دو موتوره که توسط استون مارتین برای محور جلو طراحی شده است. این طراحی احتمالاً تحت تأثیر مدل هیبریدی پلاگین Valhalla با موتور وسط آینده است که دارای تنظیمات محور جلو مشابه است.

موتورهای الکتریکی Lucid

روبرتو فدلی، مدیر ارشد فناوری استون مارتین، توسعه محور جلوی دو موتوره را با هدف پشتیبانی از نسل بعدی خودروهای استون مارتین تأیید کرد. فدلی به اندازه مفید اجزای Lucid اشاره کرد که با نیازهای پلت فرم استون مارتین برای خودروهای SUV و اسپورت مطابقت دارد. این رویکرد منجر به بسته‌بندی منحصربه‌فرد ماژول‌های باتری می‌شود که به طور بالقوه از روش ساندویچ کردن کف معمولی منحرف می‌شود.

واحدهای درایو Lucid به دلیل چگالی توان بالای خود با نسبت قابل توجه 9 اسب بخار بر کیلوگرم، بیش از دو برابر مدل S Plaid تسلا، شناخته شده اند. هدف استون مارتین دستیابی به چگالی قدرت حتی بالاتر است، با یک واحد قدرت مسابقه ای که رقمی نزدیک به 17 اسب بخار در هر کیلوگرم را هدف قرار می دهد. فدلی قابلیت های دینامیکی یک قاطر آزمایشی دیجیتال مجهز به بردار گشتاور چهار موتوره را به نمایش گذاشت که از عملکرد مدل فعلی DBX707 در پیست پیشی گرفت.

وقتی از فدلی در مورد اهمیت مقایسه خودروی الکتریکی آینده با DBX707 پرسیده شد، فدلی سر تکان داد و تایید کرد که استون مارتین برقی 2025 واقعاً یک SUV خواهد بود. این با تقاضای بازار و پتانسیل سودآوری SUV ها هماهنگ است. به گفته مدیر ارشد فناوری استون مارتین، انتظار می رود که قاطرهای آزمایشی این شاسی بلند الکتریکی به زودی راهی جاده ها شوند.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد