عصبانیت مردم از این تصمیم ایران خودرو / ماجرا چیست؟

طبق مصوبه شورای رقابت نرخ ۳ محصول ایران خودرو باید کاهش یابد اما در قیمت‌های جدید، نرخ این محصولات افزایش یافته که همین موضوع تبدیل به چالش و ابهامی جدید برای خریداران شده است.
عصبانیت مردم از این تصمیم ایران خودرو / ماجرا چیست؟

۱۶ خرداد ماه شورای رقابت در مصوبه‌ای اعلام کرد که نرخ ۲۹ محصول شرکت ایران خودرو به دلیل اعمال برخی استانداردهای اجباری و اختیاری و تغییرات فنی در خودروها، دچار تغییر شده است.

بر اساس مصوبه شورای رقابت از ۲۹ محصول، ۳ محصول با کاهش نرخ (بر مبنای نرخ محصول پایه) مواجه شدند؛ به این ترتیب خودروی دنا پلاس رینگ فولادی با ۴۳ میلیون و ۸۶۱ هزار و ۳۹۴ تومان، پژو ۲۰۷ دستی TU۳ با ۱۰ میلیون و ۵۶۹ هزار و ۳۹۱ تومان و پژو ۲۰۷ دستی با ۶ میلیون و ۳۵ هزار و ۲۰۵ تومان کاهش نرخ مواجه شده‌اند.

شرکت ایران خودرو نیز بیستم خرداد ماه بر اساس مصوبه شورای رقابت جدول جدیدی از نرخ محصولات خود منتشر کرد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که از ۳ محصول مذکور نرخ ۲ محصول در فهرست جدید نسبت به نرخ فروردین ماه با افزایش مواجه شده است؛ به شکلی که نرخ دنا پلاس از ۲۸۱ میلیون و ۴۳۷ هزار و ۴۳۸ تومان به ۳۴۷ میلیون و ۱۲۳ هزار و ۴۷۰ تومان، و نرخ پژو ۲۰۷ دستی از ۲۵۷ میلیون و ۵۴۸ هزار و ۸۵۵ تومان به ۲۸۲ میلیون و ۴۳۹ هزار و ۲۸۳ تومان رسیده است.

بر همین مبنا نیز از دیروز تماس‌های مکرری از سوی مردم  مبنی بر چگونگی اعمال این تغییرات قیمتی صورت گرفت؛ سوال اساسی مردم این است که وقتی شورای رقابت اعلام کرده که نرخ این محصولات باید کاهش یابد شرکت ایران خودرو بر چه مبنایی نرخ را نسبت به نرخ قبلی هم حدود ۶۰ میلیون تومان افزایش داده است.

اطلاعیه مبهم ایران خودرو

در این راستا، شرکت ایران خودرو در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که «در پی طرح سوال مشتریان در خصوص نحوه قیمت‌گذاری محصولات و مصوبه شورای رقابت، تاکید می‌شود نرخ تمامی خودروها که در سایت کدال نیز قرار گرفته، منطبق بر مصوبه شورای رقابت است. در جدول منتشره توسط آن شورا، تنها میزان افزایش و یا کاهش بر مبنای نرخ محصول پایه عنوان شده است.»

در اطلاعیه ایران خودرو که در جواب به ابهامات منتشر شده، نه تنها پاسخ دقیق و روشنی ارائه نشده بلکه بیشتر به فرافکنی شباهت دارد.

به هر حال به نظر می‌رسد شرکت ایران خودرو یا نرخ این محصولات را بر اساس صورت‌های مالی جدید محاسبه و منتشر کرده و یا اینکه تغییرات فنی در این محصول اعمال کرده است.

بیشتر بخوانید: 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد