آخرین وضعیت افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو

اکوایران: افزایش قیمت خودرو با مخالفت دولت مواجه شد. معاون رییس جمهور به شورای رقابت نامه نوشت. با توجه به مخالفت دولت با افزایش قیمت کارخانه ای خودرو، قیمت های خودرو در مبدا تا اطلاع ثانونی تغییر نمی کند.
آخرین وضعیت افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو

به گزارش اکو ایران، معاون اول رییس جمهور به نمایندگی از دولت درباره افزایش قیمت کارخانه ای خودرو به شورای رقابت نامه زد. محمد مخبر در نامه خود خواستار تجدید نظر در دستورالعمل افزایش قیمت کارخانه ای خودرو شد. آن طور که از نامه معاون اول رییسی به شورای رقابت بر میاد دولت با افزایش قیمت مدنظر اعضای شورای رقابت موافق نیست. مخبر به اعضای شورای رقابب یادآور شد افزایش قیمت خودرو در مبدا به میزانی که مورد توافق اعضای شورای رقابت است آثار تورمی دارد. معاون اول رییس دولت افزایش یکباره قیمت خودرو در مبدا در شرایط فعلی را مناسب ندانست.

براساس نامه منتشر شده از سوی معوان اول رییس جمهور، مخبر قیمت های کارخانه ای ارائه شده در جلسه اخیر شورای رقابت را افزایشی غیرمتعارف دانسته است.

در پایان نامه معاون رییس جمهور از شورای رقابت خواسته شده تا در تعامل با وزارت صنعت، معدن و تجارت به فوریت نسبت به تجدیدنظر در قیمت گذاری مذکور اقدام گردد.

سه شنبه 15 فروردین سال جاری اعضای شورای رقابت در جلسه 557 این شورا دستورالعمل جدید قیمت را نهایی کردند و آن را به مقصد وزارت صمت پُست کردند. اما چهارشنبه 16 فروردین امسال سخنگوی وزارت صمت اعلام کرد دستورالعمل جدید هنوز به دست مدیران صمت نرسیده است. امید قالیباف تاکید کرد شورای رقابت خود باید دستورالعمل جدید قیمت خودروها در مبدا را اعلام کند. 

اما در حالی که شاهد پاسکاری میان وزارت صمت و شورای رقابت بودیم با نامه مخبر به این شورا دلیل منتشر نشدن دستورالعمل جدید قیمت کارخانه ای خودرو  مشخص شد.

سال 1400 نیز همین روند برای افزایش قیمت کارخانه ای خودرو طی شد. ابراهیم رییسی آبان سال 1400 بعد از اعلام افزایش قیمت کارخانه ای خودرو  به مدت یک ماه جلوی آن را گرفت. دلیل رییسی برای جلوگیری از افزایش قیمت محصولات شرکت های خودروساز طی نشدن روند قانونی در این زمینه عنوان شد. ستاد تنظیم بازار در زمان محصول قیمت گذاری خودرو در کارخانه بود اما قیمت های اعلامی به نظر رییس دولت خوش نیامد و جلوی افزایش قیمت ها را گرفت. البته یک ماه بعد در آذر 1400 همان قیمت ها به عنوان قیمت کارخانه ای خودرو منتشر شد. باید منتظر ماند و دید بعد از مخالفت دولت با دستورالعمل قیمتی شورای رقابت در دور جدید، قیمت محصولات شرکت های خودروساز چه زمانی بروزرسانی می شود؟

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد