احتمال تاخیر در تحویل این خودروها

احتمال تاخیر در تحویل خودروهای پاییز و زمستان وجود دارد.
احتمال تاخیر در تحویل این خودروها

در چند هفته گذشته بارها شاهد بوده ایم که مدیران ارشد خودروسازی کشور در مورد چالش تامین ارز نامه هایی را به مسئولان مربوطه ارسال کرده اند. حال مدیر بازاریابی شرکت آرین پارس موتور در گفت و گویی در این باره بیان کرده است که در صورت عدم تامین به موقع ارز، احتمال تاخیر در تحویل خودروهای پاییز و زمستان وجود دارد.

امیر صرافی، مدیر بازاریابی شرکت آرین پارس موتور، در این گفت و گو اشاره کرد: «سیاست گذاری امسال وزارت صمت بر این بوده است که تیراژ تولید افزایش پیدا کند و از شرکت های خودروساز خواسته شد تا به تمام مشتریان سامانه یکپارچه، خودرو ارائه شود. ما هم در آرین پارس موتور با همین سیاست پیش رفتیم و با توجه به دستورالعمل وزارت صمت، لاماری ایما را در اولین طرح سامانه یکپارچه فروش خودروهای داخلی عرضه کردیم. در این سامانه تقاضای زیادی برای محصولمان ثبت شد و برای تامین نیاز مشتریان، ظرفیت تولید را افزایش دادیم و در حال حاضر هم برای اولویت های تابستان 1402 لاماری ایما، ثبت نام نهایی انجام شده است. اما امروز چالش تامین ارز مسئله ای مهم است که آینده پاسخ به تعهدات خودروسازان را به خطر انداخته است».

صرافی در ادامه گفت: «امروز با مشکلات شدید تامین ارز مواجه هستیم و اگر مسئولان مربوطه نتوانند این مشکلات را حل کنند، عملاً امکان پاسخ به موقع برای تعهدات پاییز و زمستان 1402 لاماری ایما وجود ندارد و احتمال تغییر زمان تحویل یا عدم امکان ثبت نام نهایی برای این مشتریان زیاد خواهد بود».

مدیر بازاریابی آرین پارس موتور درباره چالش های ناشی از عدم تامین ارز به موقع خودروسازان افزود: «نزدیک به سه ماه طول می کشد که پس از ثبت خرید ما از طرف خارجی و ارسال ارز، قطعات منفصله خودروها به کارخانه ما برسد. برای همین اگر مشکل تامین ارز حل نشود، امکان آن را نخواهیم داشت تا به موقع به تعهدات پاییز و زمستان لاماری ایما پاسخ دهیم. حتی اگر این چالش ها ادامه داشته باشد، مجبور هستیم که فعلاً درخواست های خرید مربوط به نیمه دوم سال جاری را به حالت تعلیق درآوریم».

صرافی در پایان به این موضوع اشاره کرد که خودروسازان بخش خصوصی به درخواست وزارت صمت و بر اساس دستورالعمل های ابلاغ شده هزینه هایی در راستای افزایش ظرفیت تولید متحمل شده اند و از سویی موظف هستند تا تقاضای ثبت شده در سامانه یکپارچه را پاسخ دهند. اما از آن سو خبری از حمایت های لازم نیست و با وجود تمام برنامه ریزی ها، هنوز چالش تامین ارز برای خودروسازان حل نشده است.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد