۸ خودرو جدید سایپا در راه بازار خودرو

۸ خودروی جدید سایپا در سال جاری در دسترس خریداران قرار می‌گیرند. خودروی کادیلا یا همان ساندروی ایرانی به‌تازگی در حضور وزیر صمت رونمایی شده، ولی هنوز به فاز تولید انبوه نرسیده است.
۸ خودرو جدید سایپا در راه بازار خودرو

به نقل از دیجیاتو، در سال جاری حداقل ۸ محصول جدید سایپا به بازار معرفی می‌شوند. مدیرعامل این شرکت همچنین از ورود بعضی زیرمجموعه‌های سایپا به حوزه واردات و مونتاژ خودروهای خارجی خبر داد.

شاهین اتوماتیک با گیربکس CVT، شاهین پلاس، اطلس، سهند و کادیلا (محصولات زیرمجموعه پارس‌خودرو)، سیلک، پاژ و ون هامون (محصول زیرمجموعه زامیاد) ۸ محصول جدید سایپا هستند که در سال جاری در دسترس خریداران قرار می‌گیرند. خودروی کادیلا یا همان ساندروی ایرانی به‌تازگی در حضور وزیر صمت رونمایی شده، ولی هنوز به فاز تولید انبوه نرسیده است.

عرضه شاهین اتوماتیک CVT به بازار برای خردادماه برنامه‌ریزی شده، اما شاهین پلاس و اطلس در تیرماه امسال وارد فاز تولید می‌شوند. شاهین پلاس نسخه ارتقایافته سواری شاهین بوده که از امکانات بیشتری برخوردار است. این ماشین به موتور ۱.۶ لیتری ME۱۶ مجهز بوده که می‌تواند ۱۱۵ اسب‌بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. سیستم انتقال قدرت در شاهین پلاس شامل گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک تولید شرکت DAE می‌شود.

از طرف دیگر، سهند و کادیلا محصولی از زیرمجموعه پارس‌خودرو هستند که مطمئنا نظر خریداران را به خود جلب می‌کنند. سدان سهند که احتمالاً در مردادماه به بازار می‌آید، براساس پلتفرم X۲۰۰ ساخته شده است. ولی کادیلا یا همان تندر ۹۰ ایرانیزه‌شده مبتنی بر پلتفرم L۹۰ بوده و پیشرانه آن نسخه بهبودیافته K۴M است.

اطلس نیز یکی دیگر از ۸ محصول جدید سایپا محسوب می‌شود که قرار است در ۴ مدل مختلف در دسترس مشتریان قرار گیرد. این ماشین نیز براساس پلتفرم X۲۰۰ ساخته شده است و به‌طور خاص مدل E‌ تیپ ۲ آن شامل مجموعه کاملی از امکانات و تجهیزات رفاهی و ایمنی می‌شود. این ماشین از پیشرانه ۱.۵ لیتری استفاده می‌کند که قدرت و گشتاور آن به‌ترتیب به ۹۰ اسب‌بخار و ۱۳۷ نیوتن‌متر می‌رسد. این نیرو از طریق گیربکس ۵ سرعته دستی و یا گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک CVT به چرخ‌های جلو انتقال می‌یابد.

سیلک، پاژ و ون هامون از دیگر محصولاتی هستند که در سال جاری عرضه می‌شوند. سیلک نسخه ایرانیزه‌شده سیتروئن C۳XR و پاژ یک خودروی هاچ‌بک مبتنی بر پلتفرم رنو کوئید است. ون Z۱V۱ نیز با نام هامون و تحت برند زامیاد وارد بازار می‌شود.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد