۱۹ مدل نیسان برقی جدید در راه است

نیسان موتور روز دوشنبه (۲۵ سپتامبر) اعلام کرد که از هم اکنون تمام مدل‌های جدیدی که در اروپا عرضه می‌کند کاملاً الکتریکی خواهند بود و قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ فقط خودروهای الکتریکی را در این قاره بفروشد.
۱۹ مدل نیسان برقی جدید در راه است

ماکوتو اوچیدا، مدیرعامل نیسان در بیانیه‌ای گفت: نیسان تا سال ۲۰۳۰ در اروپا به برقی کامل تغییر خواهد کرد و ما معتقدیم که این کار درستی برای کسب وکار، مشتریان و کره زمین است.

این خودروساز ژاپنی گفت که یکی از دو مدل جدید الکتریکی که قبلاً برای اروپا تایید کرده است در کارخانه ساندرلند در شمال انگلیس تولید خواهد شد.

نیسان در اوایل سال جاری، اهداف خود را برای مدل‌های الکتریکی افزایش داد و اعلام کرد که ۱۹ مدل جدید برقی الکتریکی تا سال ۲۰۳۰ را روانه بازار خواهد کرد. نیسان همچنین اعلام کرده بود که ۹۸ درصد از فروش آن در اروپا تا سال مالی ۲۰۲۶ خود منتهی به ۳۱ مارس ۲۰۲۷، برقی خواهد شد؛ یعنی خودروهای تمام الکتریکی یا هیبریدی که هم باتری و هم موتور احتراقی دارند.

هدف جدید عرضه کامل خودروهای برقی در اروپا تا سال ۲۰۳۰، نیسان را با شریک خود یعنی رنو که قصد دارد برند رنو را تا آن زمان کاملاً برقی کند، هماهنگ می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، فورد و استلانتیس همچنین قصد دارند تا سال ۲۰۳۰ در اروپا کاملاً برقی باشند. ولوو قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ فقط خودروهای برقی را در سراسر جهان بفروشد.

مطالب بیشتر: خریداران خودرو صفر بخوانند؛ شیشه دودی، گارانتی را باطل می‌کند؟

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد