ماجرای تمدید مهلت ثبت نام خرید خودرو / سامانه یکپارچه عرضه خودرو فردا بازگشایی می‌شود؟

سامانه عرضه خودرو از فردا مجددا پذیرای متقاضیان است؛ اما به نظر می‌رسد این خبر چندان دقیق نباشد!
ماجرای تمدید مهلت ثبت نام خرید خودرو / سامانه یکپارچه عرضه خودرو فردا بازگشایی می‌شود؟

متقاضیان خرید خودروهای داخلی از روز 26 تا 29 اسفند 1401 فرصت داشتند با مراجعه به سامانه یکپارچه عرضه خودرو، ثبت نام برای خرید خودروهای داخلی را نهایی کنند. با این حال به دلایل مختلف، بسیاری از افراد موفق به ثبت نام تا این تاریخ نشدند. امروز خبری در رسانه‌ها منتشر شد مبنی بر اینکه سامانه عرضه خودرو از فردا مجددا پذیرای متقاضیان است؛ اما به نظر می‌رسد این خبر چندان دقیق نباشد!

به گزارش تجارت نیوز، آخرین مهلت ثبت نام برای خرید خودروهای داخلی در طرح یکپارچه عرضه خودرو، 29 اسفندماه سال گذشته بود. با این حال اما بسیاری از افراد به دلیل همکاری نکردن بانک‌ها در معرفی حساب وکالتی یا نقص در پرونده، از ثبت نام نهایی باز ماندند. بر همین اساس وزارت صمت مهلت ثبت نام را تمدید کرد.

از عصر امروز خبری در کانال‌های تلگرامی منتشر شده است مبنی بر اینکه سامانه یکپارچه عرضه خودرو از فردا دوباره آغاز به کار خواهد کرد! اما به نظر می‌‌رسد این خبر چندان دقیق نباشد.

در حالی این خبر حاکی است از فردا سامانه مجددا پذیرای ثبت نام کنندگان است که پیشتر امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت تاریخ دیگری را برای آغاز دوباره ثبت نام اعلام کرده بود.

ثبت نام از فردا آغاز می‌‌شود؟

یکی از مشکلات مطرح شده در مورد ثبت‌نام خودرو این بود که برخی از بانک‌ها اسامی دارندگان حساب وکالتی به نام سازمان حمایت را به موقع به سامانه ارسال نکرده  بودند و لذا این افراد با وجود دارا بودن حساب وکالتی به نام سازمان حمایت موفق به ثبت‌نام در طرح یکپارچه عرضه خودروهای داخلی نشدند.

سخنگوی وزارت صمت در این رابطه عنوان کرده بود: «آن دسته از افرادی که حساب وکالتی را در مهلت مقرر بنام سازمان حمایت باز کرده‌اند ولی موفق به ثبت‌نام نشده‌اند یا بانک‌ها اسامی آنها را به موقع به سامانه ارسال نکرده‌اند، مجددا در روزهای 7 و 8 فروردین ثبت‌نام به عمل خواهد آمد.»

قالیباف تاکید کرده بود: «بر این اساس تمام افرادی که دارای حساب وکالتی به نام سازمان حمایت هستند، اما فرصت ثبت‌نام در سامانه یکپارچه را نداشته‌اند می‌توانند در روزهای 7 و 8 فروردین نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.»

به این ترتیب به نظر می‌رسد در دید خوش‌بینانه یک بی‌دقتی در شمارش تاریخ سبب شده است که فردا پنجم فروردین‌ماه به جای دوشنبه هفتم فروردین‌ماه، به عنوان تاریخ از سرگیری ثبت نام برای خرید خودروهای داخلی معرفی شود!

گفتنی است وبسایت سامانه یکپارچه عرضه خودرو نیز تاریخ از سرگیری ثبت نام متقاضیان جامانده را هفتم و هشتم فروردین‌ماه اعلام کرده که مصادف با روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری است.

تاریخ عرضه دوباره خودروی داخلی

قالیباف همچنین در گفت‌وگو با فارس تاکید کرده بود: «در حال حاضر امکانی برای تمدید مهلت افتتاح حساب وکالتی وجود ندارد اما متقاضیان خرید خودروهای داخلی از طریق «طرح یکپارچه عرضه خودروهای داخلی» که به هر دلیلی موفق به ثبت‌نام در این طرح نشده‌اند، می‌توانند در پایان بهار و در عرضه دوم عرضه خودروهای داخلی ثبت‌نام کنند.»

او در ادامه افزوده بود: «در این طرح حدود 900 هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند و به آنها براساس نوبت دهی خودرو تعلق می‌گیرد اما بعد از آنالیز ثبت‌نام در پایان ماه جاری، در پایان بهار آینده برای خودروهایی که تقاضای آنها کم‌تر است یک بار دیگر از طریق طرح یکپارچه عرضه خودرو ثبت‌نام به عمل خواهد آمد.»

سخنگوی وزارت صمت همچنین گفته بود: «بنابراین افرادی که به هر دلیلی موفق به ثبت‌نام نشده‌اند در پایان خرداد ماه سال 1402 فرصت دارند تا برای خرید خودروهای داخلی اقدام کنند.»

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد